וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק בינלאומי למשרד התקשורת: אפשרו לנו להתחרות במגזר העסקי

אמיתי זיו

17.5.2009 / 12:02

דורשת כי הרישיון לאספקת טלפוניה למגזר העסקי יהיה מוכן ביום ירידת נתח השוק של חברת האם



חברת בזק בינלאומי שיגרה מכתב למשרד התקשורת בנושא שירותי הטלפוניה של החברה ובו דרישה לשינוי נוסח הרישיון של החברה בתחום. במכתב דורשת בזק בינלאומי כי הרישיון לאספקת טלפוניה למגזר העסקי יהיה מוכן ביום ירידת נתח השוק של חברת האם בזק ולא באיחור כפי שארע עם הטלפוניה למגזר הפרטי.



הרקע למכתב הנוכחי הוא כזה: בפברואר האחרון קיבלה בזק בינלאומי רישיון להפעלת שירותי טלפוניה קווית בטכנולוגיית VOB. באותו רישיון נקבע סייג שאין אותו לשאר מפעילי הטלפוניה הפנים ארצית האחרים: בזק בינלאומי תוכל לספק שירותי טלפון רק למגזר הפרטי ולא למגזר העסקי. הסיבה לסייג הוא מעמדה המונופוליסטי של החברה האם בזק בשוק הטלפוניה הקווית.



המדיניות הכללית בנושא אומרת שכאשר בזק האם תרד מתחת ל-85% במגזר הפרטי תקבל החברה הקלות וביניהן רישיון טלפוניה לבזק בינלאומי (דבר שאכן ארע) וכאשר תרד בזק האם מתחת ל-85% במגזר העסקי יורחב הרישיון גם למגזר העסקי.



בזק בינלאומי טוענת כי מקור הבעיה הוא שבין ירידת בזק האם לנתח השוק הרלוונטי בשוק הפרטי לבין הענקת הרישיון לחברה בפועל עוברים חודשים ארוכים ללא סיבה. כך ארע שרישיון הטלפוניה של בזק בינלאומי במגזר הפרטי ניתן באיחור של 5 חודשים מירידת נתח השוק של בזק במגזר, וזאת למרות שניתן היה לצפות את הירידה חודשים מראש.



על רקע זאת, ועל רקע העובדה שבזק מתקרבת מאד לנתח שוק של מתחת 85% גם במגזר העסקי - דורשת בזק בינלאומי כבר עכשיו לתקן את הרישיון שלה, כך שביום שבו יפורסמו נתחי השוק תוכל החברה לספק שירותי טלפוניה גם לעסקים.



בזק בינלאומי מלינה במכתב גם על כך שמשרד התקשורת ממילא מפרסם את נתוני נתחי השוק של בזק באופן לא עקבי ובאיחור רב למרות שמדובר בנוסחת חישוב לא מורכבת, ואכן, חודשים ארוכים לא פירסם משרד התקשורת את נתח השוק של בזק כמחויב ממנו.



חברת בזק בינלאומי נמצאת בשלבים מתקדמים לקראת השקת שירותי הטלפוניה שלה. מאז קבלת הרישיון נמצאת החברה במגעים עם כל החברות בשוק התקשורת לפתיחת טווחי המספור שלהם לטווח המספור החדש של בזק בינלאומי, אשר יתחיל בקידומות 076. התהליכים האלה הסתיימו ברובם חוץ מאשר מול המתחרה HOT אשר טרם פתחה את טווחי המספור שלה לטלפוניה של בזק בינלאומי דבר שאמור לקרות עוד מספר ימים.



בימים אלה שירות הטלפוניה של בזק בינלאומי נמצא בפיילוט עובדים מצומצם. אחרי פתיחת טווחי המספור ל-HOT תבצע החברה עוד מספר ניסיונות של מערכת חיוב הלקוחות, ואז תהיה השקה מסחרית של השירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully