וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת מלונאים טורקים בדרכה לישראל "בשביל להפגין סולידריות ולהראות לישראלים כמה הם רצויים"

עירית רוזנבלום

17.5.2009 / 12:31

מנהל לשכת התיירות הטורקית: "זה רק פוליטיקה"; סקר: 46% יעדיפו יעדים אחרים - אפילו אם הם יקרים יותר



אחמט בארוט, ראש פדרציית התאחדויות המלונות בטורקיה, יגיע לישראל ביום שלישי, בראשות משלחת של כ-40 מלונאים בכירים ובעלי מלונות מאיסטנבול ומאנטליה. הם יגיעו למפגשי עבודה עם סיטונאים וסוכני תיירות מקומיים. עם המלונאים יגיעו לארץ נציגים בכירים ממשרד התרבות והתיירות של טורקיה והתאחדות סוכני הנסיעות הטורקית במטרה לבחון הזדמנויות להעמיק את שיתוף הפעולה עם ענף התיירות היוצאת של ישראל. יתקיימו סדנאות עבודה במלון אינטרקונטיננטל בתל אביב וכן מסיבת עיתונאים.



לדברי מנהל לשכת התיירות של טורקיה בישראל, היוזמה למהלך היתה של לשכת התיירות בארץ ושל המלונאים הטורקים. "רצינו לעשות משהו שיעזור לשני הצדדים להביע את עצמם ישירות ללא חציצה, מהלך שיעזור לרפא את הפצעים ולשפר את היחסים", הוא אומר. לדבריו, לאנשי התיירות הטורקים יש מסר מהסקטור הפרטי ומשר התיירות הטורקי, שיועבר במפגשי העבודה ובמסיבת העיתונאים עם התקשורת הישראלית.



בין האורחים יהיה ניהד גורמן, בעל רשת מלונות ותיקה שמספר כי מטרת הביקור היא להראות לישראלים כי ההצהרות הפוליטיות של הממשלה שלו אינן משקפות את תחושותיהם של המלונאים הטורקים. "אנחנו כאן בשביל להפגין סולידריות עם ישראלים ולהראות כמה אתם רצויים בביתנו". הוא אומר.



בשנת 2008 ביקרו בטורקיה, בעיקר באנטליה, כ-560 אלף ישראלים, יעד התיירות המוביל עבור תיירים מישראל. בינואר 2009 ההתבטא ראש ממשלת טורקיה נגד מבצע ונטש את הפאנל הכלכלי בדאבוס, תוך תקיפת נשיא המדינה שמעון פרס. מאז חלה ירידה בתיירות לטורקיה, שנעה בין 70%-60% בינואר-מארס לכ-50% בחג הפסח. "גם בחודש ינואר, שהיה החודש הקשה ביותר ביחסים בין ישראל לטורקיה, הגיעו לטורקיה יותר מ-7,000 ישראלים ודבר לא אירע להם", מדגיש מנהל לשכת התיירות. "זה מראה שהעניין הוא פוליטי ואין לו קשר לתיירות".



לדבריו, ישראלים וטורקים חיו יחד 500 שנה ויודעים לחיות ביחד ולהיות שכנים גם כעת. "אנחנו חיים באותו אזור ויש לנו קשר זה לזה יותר מאשר הקשר שלנו עם האירופים", הוא אומר. "המלונאים באנטליה רוצים לראות את הישראלים שבים ונהנים במלונות שלהם".



בסקר שערכה חברת התיירות האינטרנטית וואלה!טורס לקראת פתיחת עונת התיירות קיץ 2009 בקרב 750 מלקוחותיה, נבדק האם בקיץ הקרוב צפויה טורקיה לחזור ולהיות פופולארית בקרב הקהל הישראלי. כ-22% מהנשאלים, 165 איש, השיבו כי יבחרו בטורקיה כיעד לחופשת הקיץ שלהם. לדברי המנכ"ל, אריאל אטיאס, אמנם מספר זה משקף ירידה של כ35% בהזמנות לטורקיה ביחס לקיץ קודם, אולם מדובר על עלייה של כ-15% ביחס לקצב ההזמנות הנוכחי.



הנסקרים נשאלו עוד אם יבחרו לנפוש בקיץ ביוון, קפריסין, בולגריה ורומניה, בהנחה שאלה יציעו מחיר הגבוה בכ-10% ממחירי טורקיה לחופשה במלונות או במועדוני "הכל כלול". 46% מקרב הנשאלים, שהם כ-345 איש, השיבו בחיוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully