וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמן-אלדובי: רצוי לעבור מהקרנות הכספיות לאפיק ממשלתי צמוד במח"מ בינוני-קצר

TheMarker

17.5.2009 / 13:01

לפי האנליסטים, בסביבת הריבית הקיימת בתוספת החשש לאינפלציה - אין מקום לקרן כספית או לאג"ח ממשלתי שקלי קצר



דן הלמן, מנכ"ל הלמן-אלדובי קרנות, אומר כי מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל, שעלה בשיעור של 1%, הינו בהתאם לציפיות. יחד עם זאת, הלמן אומר כי בניתוחו של התקציב הממשלתי ל-2010-2009, ניתן להבחין בהשפעה מהותית של כ-1.3% על המדד בחודש בו ייושם התקציב.



"העלאת המע"מ בשיעור של 1% צפויה להשפיע בשיעור של כ-0.6%, להגדלת הבלו צפויה השפעה בשיעור של כ-0.2% ואילו להחלת המע"מ על פרות וירקות תהיה השפעה של כ-0.5%", מציין הלמן.



לטענת הלמן, הפער בין איגרות החוב הצמודות לשקליות (נכון לתאריך ה-14.5.09), איננו מתמחר את השפעה מיידית זו על המדד, מה שיגרור הפסדי הון לכל מי שמחזיק בפוזיציה שקלית קצרה, בין עם בקרנות שקליות קצרות ובין למי שעדיין מחזיק בקרן כספית.



"בשבועות האחרונים היינו עדים לצמצום הפער בין אג"ח ממשלתיות לאג"ח של חברות עד לרמות הקרובות לתקופה טרם המשבר", מציין הלמן. לטענתו, מכיוון שהמשבר הריאלי טרם מיצה את עצמו, להערכתנו מדובר בתיקון יתר של איגרות החוב הקונצרניות והפער צריך להיפתח. בהלמן-אלדובי ממליצים לעבור לאג"ח בעלות דירוג גבוה (AA- ומעלה) על חשבון איגרות החוב בדירוג הבינוני (A+ עד BBB-).



"סביבת הריבית הנמוכה מעודדת את המשקיעים לחפש אלטרנטיבות השקעה בשוק המניות" אומר הלמן. לטענתו, עלייה זו בתיאבון לסיכון באה לידי ביטוי בגיוסים של קרנות הנאמנות באפיק המנייתי. על פי נתוני הבורסה, לאחר שב-2008 נפדו מהאפיק המנייתי כ-4 מיליארד שקל, בחודש אפריל גייס אפיק זה 252 מיליון שקל, קצב שנתי של למעלה מ-3 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully