וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: שיתוף הפעולה של אלביט מערכות עם ג'נרל דיינמיקס יסייע בקבלת תקציבי הביטחון בארה"ב

יובל מעוז

17.5.2009 / 13:09

צחי אברהם מסביר כי שיתוף הפעולה יהווה מנוע צמיחה של אלביט אל מכירות של מעל 3 מיליארד דולר



חברה בת של אלביט מערכות בארצות הברית, אלביט מערכות אמריקה, הודיעה ביום שישי האחרון על הקמת חברה משותפת עם חברה בת של תאגיד ג'נרל דיינמיקס. שתי החברות יקימו מיזם משותף בתחום המטוסים ללא טייס - UAS דיינמיקס. מטרת המיזם היא להשתתף במכרזים של משרד הביטחון האמריקאי וזרועות ממשלתיות שיוצאות במכרזים לרכישת מל"טים.



צחי אברהם, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז', אומר כי אלביט מספקת למעשה את "עמוד השדרה" של המיזם עם אספקת המל"טים הקטנים סקיי לארק והיותר גדולים הרמס. "למרות גודלה של ג'נרל דיינמיקס, הנסחרת בשווי של 20 מיליארד דולר, יש לה נוכחות מינורית בתחום והיא נזקקת לשיתוף פעולה עם אלביט על מנת להקים מנוע צמיחה משמעותי לשנים הבאות".



התמריץ לשיתוף הפעולה נובע לפי אברהם משיקולים פוליטיים: "הכסף שיוצא מידיים ממשלתיות על הפרויקטים 'מתקשה' למצוא את דרכו לידיים לא אמריקאיות. מעבר לכך קיים הנושא של סיווג - תחום המל"טים מקבל סיווג גבוה בארה"ב והוא מקשה על מתחרים חיצוניים להיכנס לתחום. לאור ההשפעות הללו, אלביט מערכות פעלה בהיקף מאוד מוגבל בארה"ב בשנים האחרונות. שיתוף הפעולה עם ג'נרל דיינמיקס אמור לנטרל את המכשולים ולנצל את הקשרים החזקים של ג'נרל דיינמיקס עם הגופים הביטחוניים האמריקאיים".



לפי אברהם, תחום המל"טים מהווה מנוע צמיחה לחברות הביטחוניות האמריקאיות. הפעילות עצמה גדלה בתקצוב לשנת 2010. היא הוכנסה לבסיס התקציב האמריקאי והיא בולטת במיוחד לנוכח הקיצוץ במספר תחומים אחרים. ג'נרל דיינמיקס מעוניינת להיכנס לתחום הקיים שבו פעילות מתחרותיה.



"אלביט מנסה לענות לשאלה מנין תגיע הצמיחה העתידית אל מעבר למכירות של 3 מיליארד דולר בשנה, דרך שיתופי פעולה שיכולים להניב חוזי ענק מבחינת אלביט", אומר אברהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully