וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה עלולה לבטל עסקת המל"טים של 190 מ' ד' עם תע"א ואלביט

אורה קורן

17.5.2009 / 14:08

כך פירסמה היום התקשורת הטורקית, על רקע תקלות בביצועי המל"טים שנמסרו לצבא הטורקי



טורקיה עלולה לבטל עסקה עם התעשיה האוירית ב-187 מיליון דולר לאספקת עשרה מטוסים ללא טייס (מל"טים). אלביט היא קבלנית מישנה בפרוייקט. כך מסרו מקורות בטחוניים לעיתון הטורקי סאנדיי זמאן. לדבריהם, טורקיה שוקלת לפנות לחברה אמריקאית מתחרה, ג'נרל דיינמיקס אירונאוטיקלס סיסטמס, לאספקת המל"טים הדרושים לצבא הטורקי.



בכתבה מפורטת שפורסמה היום ציין העיתון, כי צבא טורקיה קיבל שני מל"טים לניסוי מתוך העשרה שבעסקה, וכי מדובר בעיכוב במסירת כלל המל"טים, שאמורה היתה להסתיים ב-2008. בנוסף פורסם, כי מל"ט אחד התרסק ביוני 2007, וכי במקרה נוסף, בטיסת ניסוי שנערכה בשבוע שעבר נותק הקשר עם המל"ט למשך כשש דקות. בטורקיה זועמים על כך שהמל"ט לא הצליח להגיע לגובה של 30 אלף רגל, אלא ל-21 אלף רגל בלבד, ונותר חשוף לירי ארטילרי מהקרקע.



בכיר בתע"א מסר לעיתון, כי הבעיה בגובה הטיסה נובעת מהציוד האלקטרו אופטי שהצבא הטורקי העמיס עליו. בטורקיה דחו את הטענה בנימוק, שתע"א ידעה מה משקל הציוד שיועמס. בתגובה לביקורת ציין הבכיר, כי תע"א תשדרג את מנוע המל"ט ובכך תיפתר בעיית גובה הטיסה.



על פי העיתון הטורקי, ב-2006 כבר ביטלה טורקיה הסכם עם אלביט לאספקת מערכות למטוס הפאנטום, לאחר שהתעוררו קשיים לגבי העיסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully