וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים בסקירה על ענף התקשורת: רבעון חלש לפרטנר על רקע החשיפה הגבוהה למגזר ההיי-טק

אמיתי זיו

17.5.2009 / 15:23

הראל: צפוי רבעון חזק לבזק והמשך איבוד המינויים ב-HOT לטובת yes



מחלקת המחקר של הראל פיננסים פירסמה חוות דעת קראת עונת הדו"חות הקרובה בענף התקשורת. הסקירה מחולקת על פי החברות שצפויות לפרסם את התוצאות הכספיות שלהן בשבוע הקרוב: פרטנר, בזק, HOT ו-012 סמייל. הראל צופים רבעון טוב למרבית החברות.



בהראל צופים לפרטנר "תוצאות חלשות יחסית ביחס למתחרותיה, על רקע המיתון במשק. ירידה של 25% בתיירות הנכנסת והחשיפה הגבוהה יחסית למגזר ההיי-טק הן רק שתי דוגמאות ממכלול האתגרים שעמדו בפני פרטנר ברבעון הראשון". עוד מזכירים כותבי הדו"ח כי ברבעון הנוכחי פרטנר תדווח לראשונה לפי תקינת IFRS, דבר שעשוי להשפיע לטובה על שורת הרווח ועל הדיווידנד שיחולק. בהראל מעריכים כי פרטנר תגייס רק 7,000 מנויים ברבעון הנוכחי וכי הפעילות החדשה של פרטנר באינטרנט ובטלפוניה לא תשפיע על שורת ההכנסות, אשר צפויה לרדת ב-5%, אך כן תשפיע על שורות ההוצאות. "אנו צופים EBITDA (רווח תזרימי תפעולי) של כ-526 מיליון שקל, כ-34.9% מההכנסות", לשון הדיווח.



"אנו צופים לבזק תוצאות טובות יחסית ברבעון, המשקפות יציבות בהכנסות וצמיחה ברווחיות, על רקע שיפור בתוצאותיה של פלאפון לעומת הרבעון הקודם". הראל מעריכים כי פלאפון תתחיל לקצור את הפירות מהרשת החדשה של החברה, וכן תעמוד לזכותה חשיפה נמוכה למגזר העסקי ולהיחלשות התיירות (רומינג). מול המשך השחיקה בהכנסות הפעילות הקווית של בזק בכ-4.5%, yes צפויה לרשום "המשך גידול במנויים על חשבון מתחרתה וכן המשך שיפור בהכנסה מלקוח (ARPU), אשר יסתכם ב- 238 שקל". בזק בינלאומי צפויה גם היא "להציג תוצאות טובות יחסית בדומה לאלה שהציגה מתחרתה נטוויז'ן". ההערכה היא שכלל חברות קבוצת בזק יציגו יחדיו הכנסות של 3.1 מיליארד שקל ברבעון ושיעור EBITDA של 36.5%.



לגבי המתחרה HOT בהראל מעט פחות אופטימיים, וצופים המשך איבוד לקוחות טלוויזיה רב ערוצית, בהיקף של כ-2,000 מנויים. מנגד, ההערכה היא ש-HOT תצליח לגייס 8,000 מנויי אינטרנט ו-30 אלף מינויי טלפוניה. בהראל מעריכים כי מאמצי ההנהלה לשיפור השירות יורגשו רק ברבעון הבא: "לאחר מספר רבעונים של צמיחה דו ספרתית אנו צופים כי החברה תציג צמיחה חד ספרתית, עקב החולשה היחסית בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית. לאור מאמצי שיפור השירות והתחזקות הדולר איננו צופים שיפור משמעותי ברווחיות ומעריכים כי החברה תציג EBITDA של כ-256 מיליון שקל, שיעור של כ-33%. בשורה התחתונה אנו צופים רווח נקי של כ-6 מיליון שקל. ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה הכנסות חד פעמיות בהיקף של 76 מיליון שקל".



ל-012 סמייל צפויות "תוצאות סבירות" על פי הראל. השחיקה בשיחות הבינלאומיות תקוזז על ידי צמיחה של כ-10% בפעילות אספקת האינטרנט של החברה, ושירותי הטלפוניה של החברה יעברו את 100 אלף הלקוחות. "התחזקות הדולר לצד מאמצי שימור הלוקחות שערכה החברה לקראת כניסתה של פרטנר לתחום פעילותה צפויים להשפיע על המרווחים, כך שלהערכתנו תציג החברה EBITDA של כ-62 מיליון שקל, כ-22.8% מההכנסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully