וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: בימים הקרובים הדולר ינוע בטווח של 4.20-4.05 שקל לדולר

TheMarker

17.5.2009 / 15:34

בשקל אג'יו מעריכים כי החזרה של חוסר הוודאות בשווקים מסייעת לביסוס עוצמתו של הדולר בעולם ובשוק המקומי; גם בפינוטק אומרים שהמשקיעים יחלו בהזרמת קניות למטבע האמריקני אל מול השקל, בייחוד אם האווירה השלילית תימשך



עם פתיחת שבוע המסחר במט"ח צפוי הדולר להתחזק מול השקל, ובכך להמשיך את המגמה אשר החלה סמוך לקביעת השער היציג ביום שישי - כך מעריכים גדעון בן נון, מנכ"ל שקל אג'יו, וניר ינאי, מנהל חדר המצב בשקל אג'יו.



בן נון וינאי מציינים כי "ביום שישי פורסמו נתונים בגוש האירו, שכללו את מדד המחירים לצרכן בגוש, שהצביע על עלייה של 0.4% בחודש אפריל, וכן את השינוי ב-GDP, התוצר הגולמי, אשר הצביע על התכווצות שיא של 2.5% ברבעון הראשון.



בשקל אג'יו מציינים כי נתונים אלו הביאו את האירו להיסחר תחת לחץ, כאשר גוברות הערכות כי מדיניות הבנק המרכזי האירופי תיאלץ להגיב בהמשך הורדות ריבית, כמו גם נקיטת אמצעים נוספים מעבר לתוכנית הנוכחית לרכישת אג"ח בסך 60 מיליארד אירו. הפרסומים תרמו לאקורד הסיום השבועי, לפיו סיום המסחר היה במגמה של התחזקות הדולר מול האירו.



בין האירועים המרכזיים שצפויים להשפיע על שער הדולר בשבוע הקרוב: הפרסום של תיעוד ועדת השוק הפתוח הפדרלי (FOMC) לבחינת מצב המשק האמריקאי, הצפוי ביום רביעי. בן נון וינאי מעריכים כי בתור הנחיה ותחזית לעתיד מדיניות הריבית במשק האמריקאי, צפוי פרסום זה להוות סמן להמשך כיוון הדולר בעולם וכנגזרת לכיוונו מול השקל.



בכל הנוגע למגמת המסחר בימים הקרובים, בן נון וינאי אומרים כי "החזרה של חוסר הוודאות בשווקים מסייעת לביסוס עוצמתו של הדולר, הן בעולם והן בשוק המקומי. אנו מעריכים כי בימים הקרובים הדולר ינוע בטווח של 4.20-4.05 שקל לדולר. אנו ממשיכים להניח כי בהמשך השנה נראה את השער עולה ומתקרב ל-4.5 שקל לדולר".



גם האנליסטים בפינוטק מעריכים שהדולר יתחזק בשבוע הקרוב. האנליסטים מציינים שהאינפלציה בפועל, המחושבת 12 חודשים לאחור (מדד אפריל 2009 לעומת מדד אפריל 2008) מסתכמת כעת ב-3.1%, לעומת 3.5% בחודש הקודם. לטענתם, הסיבה לכך היא יציאה מהחישוב של מדד אפריל בשנה שעברה, שעלה בשיעור חריג של 1.5%. אולם גם לאחר ירידה זו, האינפלציה בפועל חורגת עדיין מגבולו העליון של יעד האינפלציה השנתי שקבעה הממשלה (3%-1%).



בפינוטק אומרים כי נתונים שכאלו לא מבשרים נצורות למשק הישראלי, ועל פי כלכלנים בכירים נראה שהמשקיעים יחלו בהזרמת קניות למטבע האמריקני אל מול השקל, בייחוד אם האווירה השלילית תימשך במגמה הנוכחית. שבירה של רמת ההתנגדות ב-4.1650 מהווה כעת איתות חם לקניית הצמד דולר-שקל לכיוון 4.1750, בעוד ששבירת רמת התמיכה ב-4.1180 תהווה איתות למכירת הצמד, עם סטופ לוס ב-4.1608.



למרות העלייה הגדולה במדד אפריל, בפינוטק אומרים כי בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית בחודש יוני ללא שינוי. ברמה של 0.5%. בימים האחרונים ציין פישר יותר מפעם אחת כי במצב הנוכחי אין צורך בהפחתת ריבית נוספת, וכי בנק ישראל אינו מתכוון להגיב על נתון אחד, בעיקר כשהוא מושפע מגורמים עונתיים. עליית ריבית עלולה להכביד על התאוששות המשק הישראלי, ואף להחריף את חוסר האמון בין המשקיעים לבין בנק ישראל, מה שעלול להשפיע קשות על המסחר בדולר-שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully