וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הנדל"ן המסחרי עלול לחשוף את הבנקים הבריטיים להפסדים נוספים בסך 65 מיליארד דולר

רויטרס

17.5.2009 / 15:42

יותר ויותר חברות נדל"ן מסחרי מתקשות לעמוד בתשלומי הריבית ומפרים את תנאי ההלוואות



הבנקים בבריטניה עשויים לעמוד בפני מחיקות ערך נוספות בסך 65 מיליארד דולר, בגין שמיטות חוב של חברות הנדל"ן המסחרי בשוק הנדל"ן הבריטי הקורס. לפי מחקר של אוניברסיטת דה מונפורט על מגזר בנקאות הנדל"ן בבריטניה, מועד פרעונם של 19% מחובות ענף הנדל"ן המסחרי בבריטניה – 225 מיליארד ליש"ט בסך הכל – חל השנה.



המשבר בשוקי הנדל"ן בבריטניה מגדיל את החששות כי חובות רבים יישמטו, מה שיביא לפגיעה נוספת במאזני הבנקים ויקשה על התאוששות שוקי המשכנתאות. מחירי הנדל"ן המסחרי בבריטניה צנחו ביותר מ-40% בשנתיים האחרונות – צניחת שיא. הלוואות בסך כמעט 14 מיליארד ליש"ט איבדו מערכן בשל הפרת תנאי הלוואה או פיגור בתשלומים בגין ירידת שווי הנכסים.



במקום להכיר בהפסדים אלה, בנקים רבים בחרו להעלים עין מהפרות התנאים, כל עוד התשלומים עדיין מתבצעים. "יש עדויות למכביר המעידות כי רוב הצדדים בעסקות אלה נוהגים בתבונה, על מנת למנוע מצב של קריסת ההלוואות – גם אם התנאים מופרים", אמרה ליז פיס, מנכ"ל פדרציית הנדל"ן הבריטית. "שני הצדדים רואים כי משתלם להם להימנע מהכרזה על שמיטות חוב, כל עוד תשלומי הריבית מתבצעים בזמן", אמרה.



עם זאת, פרוץ המיתון והגידול במספר השוכרים שאינם מסוגלים לעמוד בתשלומים, מגדיל את החששות כי חלק מהמשקיעים לא יוכלו עוד לעמוד בתשלומי הריבית. לפי המחקר של דה מונפורט, מספר ההלוואות שאינן עומדות בתנאים זינק ב-800% לסך של 3,230 נכון לסוף השנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully