וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלה החדש של חברת בריטיש איירוויס לאיזור אירופה ערך בסוף השבוע ביקור בזק של יומיים בישראל

זוהר בלומנקרנץ

17.5.2009 / 16:38

הביקור נועד בעיקרו להתמודד עם התחרות המחריפה בקו ללונדון מול חברות אל על ו-bmi, כך נודע ל-TheMarker



התחרות בין בריטיש איירוויס, אל על ו-bmi בקו ללונדון הגיעה היום (א') לשיא חדש: מנהלה החדש של חברת בריטיש איירוויס לאיזור אירופה, גאוין הלידיי - הנחשב למספר 3 בחברת התעופה הבריטית, ערך בסוף השבוע שעבר, ביקור בזק של יומיים בישראל, שנועד בעיקרו להתמודד עם התחרות המחריפה בקו ללונדון מול חברות אל על ו-bmi, כך נודע ל-TheMarker.



אל על משכה קודם לכן את עתירתה לבג"צ נגד חברת bmi, כך ש-bmi תוכל עתה להכפיל את מספר טיסותיה השבועיות בקו ישראל-לונדון. הלידיי נפגש תחת מעטה סודיות עם לקוחות נבחרים של החברה, כדי לחזק את נאמנותם לחברת התעופה הבריטית ועל מנת שימשיכו לטוס עימה. כמו כן נפגש עם עובדי סניף החברה הבריטית בישראל, בראשותה של מנכ"לית בריטיש איירוייס בישראל, יעל קטן, כדי לעודד את ידיהם במאבק הקשה המתחולל היום בקו הטיסות מנתב"ג ללונדון.



בריטיש אירוויס תוסיף מהקיץ טיסה נוספת, 15 במספר בשבוע, בקו לונדון-תל אביב; זאת כמענה להוספת קו טיסות יומי חדש של אל על לשדה התעופה לוטון בלונדון, וכן לשדרוג המטוס והכפלת מספר הטיסות השבועי (14) של חברת bmi.



בהמלצת בג"ץ משכה אל על באמצע השבוע שעבר (ד') את עתירתה נגד חברת התעופה הבריטית, bmi, מה שיאפשר לה להכפיל מספר טיסותיה, ולטוס 14 פעמים בשבוע, הלוך ושוב, בקו נתב"ג-לונדון. עם זאת, רשמה אל על הישג בכך שהמדינה התחייבה לטפל בבעיית לוחות הזמנים ("סלוטס") בלונדון, ולפעול ליצירת סימטריה בין אל על לחברות התעופה הזרות.



אל על עתרה לבג"ץ נגד חברת התעופה bmi ומשרד התחבורה, בשל האישור שניתן לחברת התעופה הבריטית להכפיל את מספר טיסותיה השבועי בקו ארצה. לטענת אל על, האישור הפלה את החברה, משום שבהסכם התעופה בין ישראל לבריטניה קיימת התחייבות לפיה אל על תקבל זמני פעילות נוחים יותר בשדה התעופה הית'רו בלונדון.



בג"ץ לא הוציא בשלב ראשון צו מניעה כבקשת אל על. בתום הדיון בבית המשפט, החליטה אל על למשוך את העתירה שהגישה. בחברת התעופה הסבירו את משיכת העתירה בכך שבדיון שנערך בבג"צ הצהירה המדינה בפני בית המשפט כי היא מודעת לבעיית הסלוטים, וכי ניסתה לסייע בפתרונה בעבר ותנסה לסייע בעתיד. עוד התחייבה המדינה, על פי הודעת אל על, כי תעלה את הנושא בכל הזדמנות ובפרט בשיחות התעופה האמורות להתקיים בקיץ הקרוב, בכדי לנסות ולסייע בפתרון הבעיה.



לדברי מנכ"ל אל על, חיים רומנו, "המדינה ובית המשפט הכירו בצדקת טענותינו ואנו מקווים, כי המדינה תפעל בנחרצות בנושא הסלוטים".



לעומת זאת, בחברת bmi מסרו, כי "בג"ץ אמר את דברו ופסק שוב לטובת bmi בראותו את טובת הצרכן הישראלי לנגד עיניו. זה ניצחון למדיניות השמיים הפתוחים ואנו מברכים על ההחלטה. bmi תמשיך להציע שתי טיסות ליום ללונדון בלוח הזמנים הנח והגמיש ביותר ובמחירים אטרקטיוויים לטובת הצרכן הישראלי. bmi מקווה שמעתה תתנהל התחרות בזירה המסחרית ולא המשפטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully