וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין ממשיכה לקנות אג"ח ממשלתיות אמריקאיות - למרות החששות מהתרחבות הגירעון התקציבי בארה"ב

סוכנויות הידיעות

17.5.2009 / 17:07

בחודש מארס הגדילה סין את אחזקותיה באג"ח ממשלתיות אמריקאיות ל-767.9 מיליארד דולר



סין, המחזיקה הגדולה ביותר בעולם של אג"ח ממשלתיות של ארה"ב, הגדילה את אחזקותיה באג"ח אלה ל-767.9 מיליארד דולר בחודש מארס, למרות חששותיה מפני התרחבות הגירעון התקציבי בארה"ב, כך דיווח משרד האוצר האמריקאי.



לפי נתוני משרד האוצר, הגדילה סין את אחזקותיה באג"ח ממשלתיות אמריקאיות ב-23.7 מיליארד דולר דולר בחודש מארס, מ-744.2 מיליארד דולר ל-767.9 מיליארד דולר. הנתונים אינם כוללים את אחזקותיה של הונג קונג, אשר הגדילה את אחזקותיה באג"ח ממשלתיות של ארה"ב ל-78.9 מיליארד דולר בחודש מארס, לעומת 76.3 מיליארד דולר חודש קודם לכן.



יפאן, המחזיקה השנייה בגודלה של אג"ח ממשלתיות אמריקאיות, החזיקה נכון לסוף ינואר באג"ח ממשלתיות של ארה"ב בסך 634.8 מיליארד דולר, לעומת 626 מיליארד דולר בסוף 2008. מהנתונים עולה, כי למרות חששותיה מפני הגירעון המתרחב בארה"ב והצהרותיה של סין כי בכוונתה לגוון את יתרות המט"ח שלה, ממשיכה סין להשקיע באג"ח אמריקאיות.



ראש ממשלת סין, וון ג'יאבאו, אמר כי סין חוששת לאחזקותיה באג"ח ממשלתיות אמריקאיות ומעוניינת בערבויות לכך שהשקעותיה בטוחות. "הלווינו סכומים אדירים של כסף לארה"ב", אמר וון. "אני מבקש ממנה לשמור על דירוג האשראי הטוב שלה, לכבד את התחייבויותיה ולערוב לביטחונם של הנכסים הסיניים". בתגובה לחששותיו של וון מיהר הממשל האמריקאי מיהר להבטיח כי יפעל להקטנת הגירעון התקציבי של ארה"ב ב-50% בתוך ארבע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully