וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד הנפיק ערבות פגומה לחברה שנגשה למכרז ממשלתי ויפצה אותה ב-1.4 מיליון שקל

נורית רוט

17.5.2009 / 18:23

ב-2000 ניגשה חברת הריהוט מירז למכרז בשלטון המקומי אך הצעתה נפסלה כי בבנק שכחו לבייל ולחתום על הערבות



בנק אגוד ישלם לחברת א"ד מירז תעשיות כ-1.4 מיליון שקל, לאחר שהנפיק לחברה ערבות בנקאית פגומה שהביאה לפסילת הצעה של החברה במכרז. כך קבעה באחרונה השופטת ענת ברון מבית המפשט המחוזי בתל אביב.



חברת א"ד מירז עוסקת בייצור ואספקת ציוד וריהוט לרשויות המקומיות ומוסדות חינוך. בשנת 2000 השתתפה מירז במכרז שערכה החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי (משכ"ל). לצורך אחד המכרזים לאספקת מוצרי ריהוט הנפיק בנק אגוד למירז ערבות בנקאית לטובת משכ"ל, אולם בעקבות פגמים בערבות הבנקאית שהנפיק הבנק נפסלה הצעתה של מירז על הסף.



מירז טענה, באמצעות עו"ד שאול קוטלר, כי הבנק גרם ברשלנותו לאי זכייתה במכרז ולכן עליו לפצותה בגין הנזקים שנגרמו לה. הבנק טען לאשם תורם של מירז, מאחר שלדבריו החברה העמידה אותו בלחץ של זמנים. כן נטען שלא ניתן להוכיח שהצעתה של מירז היתה מתקבלת אלמלא פסילתה. בנוסף הבנק הגיש הודעת צד שלישי למשכ"ל מאחר שלגרסתו משכ"ל פעלה בחוסר סבירות בכך שפסלה את הצעת מירז על הסף.



לאחר הגשת הערבות התברר כי הבנק לא הוסיף את "חותמת הסניף" כנדרש לפי נוסח הערבות ולפי נוהלי הבנק, והערבות לא בוילה. לפיכך נפסלה הצעת החברה מיד לאחר שנבדקו מסמכיה. מירז טענה כי נגרם לה נזק בסך 4 מיליון שקל, מתוכן 3.4 מיליון שקל בגין אבדן רווחים.



השופטת דחתה את גרסת הבנק לפיה חלה טעות בשל חוסר הזמן, מאחר שלדבריה זהו תחום עיסוקו של הבנק, אשר כשל בביצוע החובה המוטלת עליו לספק ערבויות ללקוחותיו נקיות מכל פגם. "משהבנק הסכים לתת שירות זה, היה עליו לעשות זאת כדבעי" נכתב בפסק הדין. בנוסף, השופטת דחתה את הודעת צד שלישי ששלח הבנק לחשכ"ל.



השופטת חייבה את הבנק לשלם את נזקי אי ההשתתפות במכרז בשנת 2000 אך דחתה את טענת מירז כי נגרמו לה נזקים עתידיים ונזקי מימון, לאחר שהחברה לא הוכיחה נזקים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully