וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה מקרטעת: נאלצה להפסיק עוד פרויקט ברוסיה ועוד שני פרויקטים בארה"ב

מיכאל רוכוורגר

17.5.2009 / 19:20

החברה הקפיאה 30 מתוך 33 הפרויקטים שלה ברוסיה



נמשכות הצרות של אפריקה ישראל ברוסיה ובארה"ב: בשל המשבר המתמשך בשוק הנדל"ן הרוסי נאלצה החברה הבת אפי פיתוח להקפיא לתקופה בלתי מוגבלת את הקמת פרויקט יורו טאוארס בפרם ברוסיה. כך מדווח העיתון הרוסי קומרסנט.



לפי התכנון המקורי, אפי פיתוח ושותפה הרוסי היו אמורים להקים 3 מגדלים למגורים עם חניון תת קרקעי ומרכז מסחרי בשטח של כ-150 אלף מ"ר, בהיקף השקעה כולל של כ-350-300 מיליון דולר. אפי פיתוח מרכזת את פיתוח הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה. בשל מצב הקשה בשוק הנדל"ן הרוסי החברה הקפיאה הקמה של 30 מתוך 33 פרויקטים שבשליטתה.



האתר האמריקאי www.ladowtownnews.com פירסם כי חברת הוק דיוולופמנט, בעלת האחזקה הגדולה (40%) בפרויקט הענק פארק פיפס (PARK FIFTH) בלוס אנג'לס, מחפשת משקיעים חדשים לפרויקט במקומם של אפריקה (30%) ושותפתה נמקו קפיטל (30%), שבשליטת איש העסקים עזרי מנבר. זאת, מתוך חשש כי אפריקה ונמקו לא יצליחו להשיג את יתרת המימון הנדרש להשלמת הפרויקט.



אפריקה ושותפיה רכשו בדצמבר 2005 קרקע בשטח של כ-130 אלף מ"ר בלוס אנג'לס תמורת כ-37 מיליון דולר. לפי התוכניות המקוריות הצדדים היו אמורים להקים 3 גורדי שחקים (15-76 קומות) בעלי כ- 790 דירות, וכן מלון של 212 חדרים, בהיקף השקעה כולל של כ-1.3 מיליארד דולר. ההשקעה בקרקע רשומה בספרי אפריקה נכון לסוף 2008 בכ-234 מיליון שקל.



במגזין South Florida Business Journal, היוצא לאור במיאמי, פלורידה, פורסם בסוף שבוע שעבר כי איש העסקים טיבור הולו (Tibor Hollo) מתעניין ברכישת הזכויות של אפריקה ושעיה בוימלגרין בקרקע המיועדת למגורים ונדל"ן מניב, במסגרת פרויקט בשם 101 Brickell Avenue. אפריקה ובוימלגרין רכשו את הקרקע ב-2005 תמורת כ-70 מיליון דולר, אולם לא הספיקו עד כה לקדם את הפרויקט. המגזין האמריקאי אינו מציין את המחיר לפיו הולו מוכן לשלם עבור קרקע ומוסיף כי לא נתקבלה תגובה מאפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully