וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר UBS מודה: אנחנו מאבדים עובדים במהירות לטובת המתחרים - אין לנו ברירה אלא להגיב

רויטרס

17.5.2009 / 21:16

UBS, הבנק האירופי שספג את ההפסדים הכבדים ביותר עקב המשבר, נאבק כיום לשקם את שמו הטוב של המותג



UBS, הבנק הגדול בשווייץ, מפסיד בכירים ועובדים מצטיינים בחטיבותיו השונות לטובת המתחרים וייאלץ ככל הנראה לנקוט בצעדים כדי להגן על עצמו מפני עזיבת עובדים, כמו העלאות שכר. כך אמר יו"ר הבנק, קספר ויליג'ר, בראיון לעיתון השווייצי "ברנר צייטונג".



"אובדן העובדים, במיוחד בארה"ב, הגיע להיקף כזה שהתחלנו לחשוב. אנחנו מאבדים אנשים לטובת המתחרים גם בשווייץ, אבל לא בהיקף דרמטי כל כך. אין לנו ברירה אלא להגיב", אמר ויליג'ר, לשעבר שר האוצר של שווייץ.



UBS, הבנק האירופי שספג את ההפסדים הכבדים ביותר עקב המשבר הפיננסי, נאבק כיום לשקם את שמו הטוב של המותג לאחר שרשם הפסדים ומחיקות של יותר מ-60 מיליארד דולר ונאלץ לקבל סיוע ממשלתי בעקבות משבר האשראי העולמי וחשיפתו לשוק המשכנתאות בארה"ב.



ויליג'ר, שמונה ליו"ר UBS בחודש מארס כחלק מחילופי הנהלה בבנק, הזהיר בראיון ל"ברנר צייטונג" מפני אובר-רגולציה על המגזר הבנקאי, על הפיקוח המוגבר על הבונוסים במגזר הפיננסי אשר צפויים לאלץ את UBS ובנקים אחרים להעלות את שכר הבסיס של עובדיהם כדי להימנע מלאבד אותם לטובת חברות אחרות.



"אובר-רגולציה בשווייץ תסכן את יכולתם של הבנקים לשמור על מעמדם התחרותי בעולם. החלת מגבלות שכר במגזר הבנקאי תהיה מהלך טיפשי עבור מדינה כמו שווייץ", אמר ויליג'ר.



סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה בסוף השבוע כי UBS מתכנן להעלות את משכורותיהם של בנקאיו הבכירים בשיעור ממוצע של 50%, במטרה לצמצם את היקף העריקות של מנהלים לבנקים מתחרים.



לדברי 3 אנשים המקורבים לבנק, העלאות השכר יחולו על מנהלים בתחומי בנקאות ההשקעות, אג"ח ומניות ברחבי העולם. בנקאים פחות בכירים עשויים אף הם ליהנות מהעלאות שכר, הוסיפו
UBS קיצץ את הבונוסים לבכיריו ב-78% בחודש ינואר, לאחר שרשם ב-2008 את ההפסד השנתי הגדול ביותר בתולדות המגזר העסקי של שווייץ. הלחץ על הבנק לקצץ את שכר בכיריו גבר לאחר שממשלת שווייץ סייעה לבנק להתמודד עם המשבר הפיננסי הגלובלי.



בניסיון למנוע עזיבת מנהלים בכירים, הקצה UBS כ-900 מיליון פרנק שווייצי (811 מיליון דולר) עבור תשלומי בונוסים ב-3 השנים הבאות. בנק אוף אמריקה, הבנק הגדול בארה"ב אשר רכש את מריל לינץ', הודיע בחודש מארס כי ייתכן שיגדיל את מרכיב המשכורת בחבילות השכר של בכיריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully