וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה סומכת על ההיברידיות שיסייעו לה לשרוד את המשבר: קיבלה יותר מ-80 אלף הזמנות לפריוס החדשה

סוכנויות הידיעות

18.5.2009 / 9:30

הדור השלישי של הפריוס, שתתחרה באינסייט הפופולארית של הונדה, תתחיל להימכר היום ביפאן



ענקית הרכב טויוטה, שתתחיל למכור היום את הדגם החדש של המכונית ההיברידית פריוס, דיווחה היום כי היא קבלה קיבלה 80 אלף הזמנות מוקדמות לדור השלישי של ההיברידית הנמכרת ביותר בעולם, על רקע ניסיונותיה של החברה לבלום את הנפילה במכירותיה ותחרות חזקה מצד המכונית ההיברידית אינסייט של המתחרה הונדה.



הפריוס החדשה תתחיל להימכר היום ביפאן, לאחר שמאז פברואר הפכה האינסייט להיברידית הראשונה שזכתה בתואר המכונית הנמכרת ביותר ביפאן. מחירה של הפריוס החדשה ביפאן 2.05 מיליון ין (22 אלף דולר). האינסייט, לעומת זאת, עולה בין 1.89 מיליון ין ל-2.21 מיליון ין. בחודש שעבר דיווחה הונדה כי מכרה 10,481 יחידות של האינסייט - פי שתיים מיעד המכירות של החברה. מאז שהשיקה טויוטה את הפריוס הראשונה ב-1997 מכרה החברה יותר ממיליון יחידות של המכונית ההיברידית.



סגן נשיא טויוטה אקיו טויודה, שהחל מהחודש הבא יחליף את קטסוקאי ואטאנאבה כנשיא החברה, אמר היום כי טויוטה קיבלה יותר מ-80 אלף הזמנות מוקדמות לפריוס החדשה והוסיף כי החברה מתכוונת למכור עשרת אלפים יחידות בחודש של הפריוס החדשה ביפאן. טויוטה גורפת רווח תפעולי של כ-100 אלף ין (כ-1,000 דולר) מכל פריוס שהיא מוכרת, כ-7% בלבד מהרווח שגורפת החברה ממכירתו של טנדר טונדרה אחד.



טויוטה, הצופה לרשום בשנת הכספים הנוכחית את ההפסד השנתי השני שלה ברציפות, מנסה כיום להגביר את מכירות המכוניות ההיברידיות של החברה בניסיון לפצות על הירידה החדה בביקוש לטנדרים ורכבי שטח בעקבות המשבר בענף הרכב העולמי. טויוטה צופה כי מכירותיה העולמיות ייפלו ב-1.067 מיליון כלי רכב ל-6.5 מיליון בשנת הכספים שתסתיים במארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully