וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בטקס פרס דן דוד באוניברסיטת ת"א: "העתיד שייך לבני ה-80"

עידו סולומון

18.5.2009 / 9:59

טוני לייר, ממקבלי הפרס: "בפעם הראשונה שדיברתי מול קהל אנשים יצאו מהאולם"



"בראשית דרכי הייתי נואם גרוע. בפעם הראשונה שדיברתי מול קהל יצאו אנשים מהאולם וחלק נרדמו", כך סיפר אתמול, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, טוני בלייר, שהגיע לקבל את פרס דן דוד על תרומה בתחום המנהיגות לשנת 2009, בטקס שנערך אתמול באוניברסיטת תל אביב.



פרס דן דוד בסך כולל של 3 מיליון דולר, הוא פרי יוזמה משותפת של קרן דן דוד ואוניברסיטת תל אביב, מוענק משנת 2002 לאישים ולמוסדות בעלי הישגים מצטיינים וייחודיים ותרומה מוכחת לאנושות במדעי הטבע, באמנות, במדעי הרוח, בעסקים או בשירות למען הציבור בכל אחד ממימדי הזמן: עבר הווה ועתיד - מיליון דולר לכל מימד זמן.



השנה נמנו על זוכי פרס דן דוד מלבד בלייר: שלושת המדענים האסטרופיזיקאים פרופסור פאולו דה ברנרדיס, פרופסור אנדרו לאנג ופרופסור פול ריצ'רדס על תרומתם במימד זמן עבר בתחום חקר ההסטוריה של היקום; ופרופסור רוברט גאלו, על תרומתו במימד זמן עתיד בתחום בריאות הציבור העולמית.



עשר מלגות בסך 15 אלף דולר כל אחת, הוענקו השנה לדוקטורנטים ובתר דוקטורים מצטיינים מאוניברסיטאות ברחבי העולם, ועשר מלגות נוספות הוענקו לדוקטורנטים ובתר-דוקטורים מאוניברסיטת תל אביב - תרומתם של מקבלי הפרס - 10% מהזכייה הכספית.



נשיא המדינה שמעון פרס ברך את דן דוד שחגג יום הולדת 80 בברכת "ברוך בואך למועדון. זה גיל נפלא וכל העתיד עדיין לפניך. העתיד לא שייך לצעירים אלא ההווה, העבודה הקשה. העתיד, שייך לבני קלאב ה–80".



בין הנוכחים בטקס: השר דן מרידור ורעייתו ד"ר ליאורה מרידור, ראש עיריית רומא ג'יאני לאלמנו, רון חולדאי, ערי סטימצקי, דב תדמור, גד פרופר, עמוס שפירא, יו"ר אגודת הידידים של אוניברסיטת תל-אביב, אלפרד אקירוב, עו"ד שרגא בירן ודב קוטלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully