וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: המגמה הנוכחית של התחזקות הדולר והין תימשך בטווח הקרוב

TheMarker

18.5.2009 / 10:12

לפי האנליסטים, הנפט מבצע כעת רק תיקון טכני ומגמתו האמיתית היא דרומה, לאור האכזבה בשווקים מהפגיעה האנושה של המשבר הכלכלי העולמי



שבוע המסחר ברחבי הגלובוס נפתח באווירה שלילית, כאשר המדדים המובילים יורדים בחדות לאחר סיום הראלי בוול סטריט. השבוע הקרוב בוול סטריט יהיה דל בנתונים כלכליים, מה שעשוי להעניק לשוק המניות סיבות נוספות להמשך הנסיגה, אם כי נראה שהשוק נמצא בשיאו ואינו מוכן לוותר בקלות על הראלי בן החודשיים וחצי. לאחר יותר מחודשיים שבהם המשקיעים היללו את הסימנים שהראו כי הכלכלה הפסיקה להתדרדר במהירות, הם מחפשים כעת סימנים שהיא יכולה אפילו להשתפר.



הדולר קיבל בבוקר יום שני מומנטום חיובי מחודש כנגד המטבעות העיקריים, וכל זאת בעוד הין עובר מקצה שיפורים כנגד הדולר ומצליח להשיג את השיא הגבוה ביותר שלו כנגד השטר הירוק על רקע חששות המשקיעים ללקיחת סיכוני יתר. כלכלנים בכירים מאמינים שהמגמה הנוכחית של התחזקות הדולר והין תימשך בטווח הנראה לעין, משום שאין מטבעות בטוחים יותר מהם. הדולר נפל ב-0.4% ונסחר ברמות של 94.86 כנגד המטבע היפני, כשעל פי הצפי הוא עדיין במגמת היחלשות ועשוי להגיע כבר בעתיד הקרוב לרמות ה-94 דולר.



צמד מעניין נוסף שעשה מהלך התחלתי ועשוי להמשיך במגמה הנוכחית הוא האירו-ין. המטבע האירופי איבד 0.8% משוויו כנגד היפני ונסחר ברמה של 127.46. אבל, במסחר מוקדם יותר הצמד נסחר כבר ברמות של 126.99 ולפי ניתוחי בולינגר ומדד החוזק היחסי נראה שהצמד עשוי לחזור לרמה זו, שהיא אגב הנמוכה ביותר שלו מאז 29 באפריל.



בגזרה המקומית, אמש לא התקיים מסחר במט"ח, אולם הסחר באופציות על הדולר משקף לשטר הירוק התחזקות של כ-0.4% לרמה של 4.16 שקל. ביום שישי נחלש הדולר בכ-0.2% ונקבע ב-4.415 שקל, בעוד האירו נחלש בכ-0.19% ושערו היציג נקבע על 5.6266 שקל.



המשך רכישות האג"ח על ידי בנק ישראל תומכות בירידה מתונה בתשואות הארוכות, אך בינתיים שוק האג"ח צופה קדימה וחושש מעליית תשואות בחו"ל. בסופו של דבר, מסגרת התקציב לשנת 2010-2009 מתקבלת בידי השוק כאמינה. יש לזכור שהושג קיצוץ של 12% במשרדים הממשלתיים וחשוב מכל, הגירעון נשאר תחת שליטה, ויפחת בשנת 2010. מאידך, קיימת חשיבות לפרסום היום של אומדן התוצר לרבעון א', שעשוי לסכם את האומדן ב-1% ועד 2% במונחים שנתיים, מה שיכול להגביר את האוירה החיובית בשוק ולחזק את השקל.



לקראת סיום המסחר בשבוע שעבר הסוחרים הפכו פאסימיים ביחס לעלייה העולמית בביקושים לנפט, וחשש מפגיעה קשה בצמיחה הכלכלית. הירידות בוול סטריט והתחזקותו של הדולר כנגד המטבע האירופי תרמו אף הם לירידות החדות, שסיימו יום מסחר תנודתי ביום שישי. אולם בבוקר יום שני נראה שהנפט מקבל חיזוק קל ומתקן מעלה. בימים האחרונים הנפט נסוג מרמות השיא שלו, לאחר ששלושה גופים שונים העוסקים באנרגיה פרסמו תחזיות שליליות ביחס לביקושים העולמיים ב-2009, על רקע המיתון העולמי.



אנליסטים בכירים מאמינים שהנוזל השחור מבצע כעת רק תיקון טכני, ומגמתו האמיתית היא דרומה לאור האכזבה בשווקים מהפגיעה האנושה של המשבר הכלכלי העולמי. יש גם לזכור ששר הנפט העירקי אמר בשבוע שעבר כי במידה ומחירי הנפט ישארו חזקים יחסית ברמה הנוכחית, ניתן להניח כי אופ"ק לא יקצץ שוב בתפוקה, אשר כבר קוצצה מאז ספטמבר ב-4.2 מיליון חביות ליום.



הזהב מחזיק הבוקר ברמות שיא שלא נראו מזה 6 שבועות, לאור חששות הולכים וגוברים בקרב משקיעים כי המתכת היקרה היא זו שתבטח את הונם באופן הטוב ביותר, כנגד מגמות איפלציוניות בימים של משבר כלכלי מחריף. למרות שהזהב ממשיך לטפס מעלה, לעת עתה נראה שמגמות המחירים סביב 930 דולר לאונקיה מתמחרות את המתכת הנוצצת ברמות נוחות, ועם זאת יש לזכור שממשלות רבות החלו כעת בהדפסת שטרות כסף בקצב מהיר, מה שמכניס משקיעים ללחץ לא קטן.



נתוני בניות חדשות בארה"ב, שיתפרסמו במהלך השבוע הנוכחי, יכולות להשפיע באופן מכריע על מחירי הזהב. זאת, בייחוד אם המשקיעים יצביעו ברגליהם כנגד השטר הירוק והאמון בצעדים שנוקט הממשל האמריקני, כדי להציל את הכלכלה במדינה ממיתון חריף.



את הסקירה כתב ארז פריש, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully