וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי.פי מורגן ממליץ על שוקי המניות ברוסיה ובאינדונזיה - הוריד המלצתו לשוק המניות בסין

סוכנויות הידיעות

18.5.2009 / 10:20

מדד MSCI הרוסי זינק מאז תחילת השנה ב-62%; בורסת שנחאי הוסיפה 43% מאז תחילת 2009



אנליסטים בג’יי.פי מורגן צ’ייס העלו היום את המלצתם לשוקי המניות ברוסיה ובאינדונזיה, בעקבות הערכות כי הסימנים להתאוששות בכלכלה העולמית והתיאבון המחודש של המשקיעים לסיכונים יובילו לעליות בשווקים המתעוררים. למרות זאת, הורידו אנליסטים את המלצתם לשוק המניות בסין.



כלכלני ג'יי.פי מורגן צ'ייס, בראשות האנליסט אדריאן מוואט, העלו את המלצתם לשוק המניות הרוסי ל"נייטרלי" ואת ההמלצה לשוק המניות האינדונזי ל"תשואת יתר". את המלצתם לשוק המניות בסין, לעומת זאת, הורידו האנליסטים מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי" לאחר שבורסת שנחאי זינקה ב-43% מאז תחילת השנה.



בחודש שעבר צפה ג'יי.פי מורגן כי מדד השווקים המתעוררים של MSCI יעלה השנה לרמתו הגבוהה ביותר מאז קריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס בספטמבר, בעקבות התיאבון המחודש של המשקיעים לסיכונים וחזרתם לשווקים המתעוררים. מאז תחילת השנה זינק המדד ב-25%, לאחר שהשווקים המתעוררים - בהובלת סין, פרו ורוסיה - רשמו את העליות החדות ביותר מבין שוקי המניות העולמיים ב-2009.



המניות ברוסיה, אשר בעבר קיבלו המלצה של "תשואת חסר" מג'יי.פי מורגן, נהנות כעת מהצעדים בהם נקטה ממשלת רוסיה לעידוד הצמיחה הכלכלית, מפרמיות סיכונים נמוכות יותר והעלאת תחזיות הרווח של החברות הרוסיות. מדד RTS הרוסי, הנקוב בדולרים, זינק ב-48% מאז תחילת השנה, בעוד שמדד Micex הרובלי נסק השנה ב-62%.



בורסת אינדונזיה זינקה גם היא ב-28% מאז תחילת השנה, לאחר שמחירי הסחורות רשמו עלייה ומצבה של הרופיה האינדונזית רשם שיפור. כלכלת אינדונזיה צמחה ב-4.4% ברבעון הראשון של 2009, לעומת הרבעון המקביל שנה קודם לכן, בעקבות עלייה בצריכה הפרטית.



"העולם התהפך והשווקים המתעוררים נראים כעת יותר יציבים מהשווקים המפותחים. הייתי ממליץ לרכוש בעתיד מניות בכל השווקים המתעוררים", אמר ארג'ונה מהנדראן, אסטרטג ההשקעות הראשי של חטיבת הבנקאות הפרטית ב-HSBC באסיה, לבלומברג.



עם זאת, האנליסטים של ג'יי.פי מורגן הורידו את המלצתם לסין על רקע סימנים כי ההתאוששות הכלכלית של המדינה לא תהיה מהירה כפי שהעריכו בכירים מקומיים בתחילה. מדד המניות הסיני של MSCI עלה ב-20% מאז תחילת השנה לרמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר, ובורסת שנחאי הוסיפה 43% - העלייה החדה ביותר מבין שוקי המניות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully