וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל שטייניץ: "יש טעם בביקורת על עסקת החבילה במשק; מה החלופה? מיתון ואבטלה?"

צבי זרחיה

18.5.2009 / 10:50

שר האוצר בוועדת הכספים: "המטרה העיקרית שלי היא למנוע הצטרפות של מאות אלפים למעגל האבטלה"



"יש טעם בחלקה של הביקורת שהושמעה נגד עסקת החבילה בין הממשלה, ההסתדרות והתעשיינים. אבל, אם אתם שואלים אותי האם עסקת החבילה היא חיובית או שלילית? האם היה מוטב להישאר במצב שבה אין עסקת חבילה ואין שקט תעשייתי ואין שילוב ידיים ממשלה, הסתדרות-עובדים-מעבידים? התשובה היא שהעסקה חשובה מאוד להתמודדות עם המצב" - כך אמר הבוקר שר האוצר יובל שטייניץ בוועדת הכספים.



לדבריו, 3 תנאים הוצבו בתוכנית הכלכלית, "האחד, העמדת מקורות למלחמה באבטלה ולהתנעת המשק. השני- עסקת החבילה מאפשרת שקט תעשייתי תוך התחיבות של העובדים וההסתדרות לסייע בקידום הרפורמות המשקיות. התנאי השלישי שעליו עמדנו כחומה בצורה היא שמסגרת הגירעון של 6% ב-2009 ו-5.5% ב-2010 תהיה בתוואי יורד שעליו נשמור בקנאות. אלמלא כן היינו מגיעים לשיעורי ריבית גבוהים שהיו פוגעים בשמירת התעסוקה".



שטייניץ הוסיף כי "הדבר הכי חשוב מבחינתי הוא שהתקציב עם עסקת החבילה כולל את התנאים ההכרחיים להצלחת התוכנית בלימה ותנופה, ולהצלחת התוכנית הכלכלית שמטרתה לבלום את המיתון והאבטלה, לשמור עד כמה שניתן על התעסוקה והעסקים ולהניח יסודות לצמיחה".



שטייניץ הודיע כי "המטרה העיקרית שעומדת בראש סדר העדיפויות שלי, שהיא מעל לכל המשימה החשובה ביותר שלי כשר אוצר היא למנוע הצטרפות של עוד עשרות אלפי או מאות אלפי מובטלים למעגל האבטלה".



שטייניץ הביע חשש ש"גידול באבטלה יביא לשבר כלכלי ולפגיעה בחוסן הכלכלי והבטחוני של מדינת ישראל. בראש סדרי העדיפויות הכלכלה והתעסוקה. הדבר החשוב ביותר מבחינתי היא התוכנית הכלכלית והתקציב ועסקת החבילה נועדו לשרת את התוכנית הכלכלית, ולתת לה את התנאים המינימלים להצליח. התוכנית הכלכלית תגן על העסקים, התעסוקה ותבלום את הגידול באבטלה ותוביל אותנו בשנה וחצי הקרובות לצמיחה מחודשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully