וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת מיידוף מתרחבת: הקורבנות הכבדים - סטנלי צ'ייס וקרל שפירו - נחקרים בחשד שידעו על ההונאה

סוכנויות הידיעות

18.5.2009 / 10:47

החקירה הפלילית, אשר כללה עד כה בעיקר את בני משפחתו ועובדיו של מיידוף, כוללת כעת גם משקיעים בולטים



החקירה הפלילית בנוגע להונאת הענק שביצע ברנרד מיידוף התרחבה, וכוללת כעת כמה מהמשקיעים הכבדים ביותר בחברת ההשקעות של יו"ר נאסד"ק לשעבר אשר נחקרים בחשד שידעו על ההונאה עוד לפני מעצרו - כך דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל".



לפי הדיווח, בין שמונה הנחקרים גם המשקיעים והתורמים האמריקאים סטנלי צ'ייס וג'פרי פיקאוור והנדבן הבוסטוני קרל שפירו. החוקרים הפדרליים, לפי ה"ג'ורנל", גילו ראיות לפיהם פיקאוור וצ'ייס אמרו למיידוף באילו תשואות הם מעוניינים, ואותן תשואות הופיעו מיד בחשבונותיהם, לדברי גורמים המקורבים לחקירה.



עד כה כללה החקירה הפלילית בעיקר את בני משפחתו ועובדיו של מיידוף, בנוסף למיידוף עצמו, אך כעת כוללת החקירה גם חלק מקורבנותיה הכבדים ביותר של ההונאה, שהפסידו חלק גדול מהונם האישי בנוסף להון שהפסידו קרנות הצדקה שלהם. לדברי גורמים המקורבים לחקירה, העובדה שמיידוף תיעד באדיקות את פעולותיו סייעה לחוקרים.



עד כה לא האשימה התביעה אף אחד מהמשקיעים בחברה של מיידוף במעשים פליליים. פרקליטו של פיקאוור אמר ל"ג'ורנל" בתגובה לדיווח כי מרשו לא היה שותף להונאה וכי הוא הפסיד מיליארדי דולרים. עורך דינו של צ'ייס אמר גם הוא כי מרשו לא ידע שמתנהלת חקירה פלילית בעניינו וכי הוא לא ידע מראש על הונאת הפונזי של מיידוף. עורך דינו של שפירו הכחיש גם הוא כי מרשו ידע על ההונאה לפני שנחשפה על ידי הרשויות.



כונס הנכסים של חברת ההשקעות של מיידוף, אירווינג פיקארד, הגיש בשבוע שעבר שתי נגד משקיעים שמשכו 6.1 מיליארד דולר מחשבונותיהם בחברה בעשור האחרון, בדרישה כי יחזירו את הכספים. אחת התביעות, נגד שורה של קרנות נאמנות וחברות המנוהלות על ידי המשקיע ג'פרי פיקאוור, תובעת החזר של 5.1 מיליארד דולר שנמשכו מחברת ההשקעות של מיידוף.



במסגרת התביעות, שהוגשו בבית המשפט הפדרלי לפשיטות רגל במנהטן, טען פיקארד כי הנתבעים, מאחר שהם משקיעים מקצועיים, היו צריכים להבין כי רווחיהם היו גבוהים מדי ועקביים מדי, וכי נהלי העבודה של מיידוף היו מרושלים מדי מכדי להיות לגיטימיים. עם זאת, התביעה נגד פיקאוור מאשימה אותו גם בשיתוף פעולה עם מיידוף, לאחר שהסכים למספר עסקות מזויפות עם החברה.



פרקליטו של פיקאוור הכחיש את ההאשמות וטען כי מרשו היה חבר של מיידוף במשך 35 שנה, אך הוכה בהלם כשגילה על ההונאה בעת מעצרו. "פיקאוור ורעייתו הפסידו נכסים בסך מיליארדי דולרים ואת נכסיה של הקרן שלהם", אמר עורך הדין ויליאם זייבל. קרן הצדקה של פיקאוור, שהפסידה את כל נכסיה בעקבות ההונאה, נסגרה לאחר מעצרו של מיידוף.



מיידוף הודה בחודש מארס בהונאת פונזי הגדולה בהיסטוריה, אשר התפרסה על פני עשרות שנים וגרמה לאלפי לקוחותיו להפסיד מיליארדי דולרים. מיידוף בן ה-70, לשעבר יו"ר נאסד"ק, עצור בבית כלא במנהטן, לאחר שהודה ב-11 סעיפי אישום, בהם הונאת ניירות ערך, הונאה באמצעים אלקטרוניים והלבנת כספים. גזר דינו של מיידוף צפוי להינתן ב-16 ביוני, והוא צפוי לעונש של עד 150 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully