וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות באירופה בשל חשש כי ההתאוששות הכלכלית מתעכבת; לונדון יורדת ב-0.1%, פרנקפורט משילה 1.2%

אשר שכטר

18.5.2009 / 11:04

מניית פורשה נופלת ב-5.7% לאחר שפולקסווגן הודיעה על הפסקת המגעים למיזוג עם החברה



בורסות אירופה רושמות כעת ירידות שערים בהובלת מגזרי הפיננסים והרכב, לאחר שפולקסווגן הפסיקה את המגעים למיזוג עם פורשה ויו"ר סוסייטה ג'נרל הזהיר כי הבנק הצרפתי ייאלץ ככל הנראה לרשום מחיקות נוספות ועל רקע חששות מעיכוב בהתאוששות הכלכלית העולמית. בורסת לונדון יורדת ב-0.1%, פרנקפורט משילה 1.2%, פאריס מאבדת 0.7%.



רווחיהן של 309 חברות אירופיות הכלולות במדד סטוקס 600 הכלל אירופי שדיווחו עד כה על תוצאותיהן לרבעון הראשון נפלו ב-46% לעומת הרבעון המקביל שנה קודם לכן, לפי בלומברג, לעומת נפילה של 37% ברווחיהן של החברות הכלולות במדד S&P 500 באותה תקופה. יו"ר סוסייטה ג'נרל, פרדריק אודה, אמר היום כי הבנק ייאלץ לרשום מחיקות נוספות בשל חשיפתו לשוק האג"ח המגובות במשכנתאות בארה"ב.



מניית סוסייטה ג'נרל יורדת כעת ב-2% ומובילה את שאר מניות הפיננסים האירופיות לירידות. מניית קרדי אגריקול יורדת ב-1.8% מניית קרדיט סוויס יורדת ב-1.3%.



מנייתה של פורשה נופלת כעת ב-5.7%%, לאחר שפולקסווגן הודיעה על הפסקת המגעים למיזוג עם החברה, בטענה כי פורשה אינה מוכנה עדיין למיזוג. שתי החברות היו אמורות להיפגש ביום שני על מנת להתחיל לפרוס את התכניות למיזוג, לאחר שהמשבר הפיננסי היקשה על פורשה להגדיל אחזקותיה בפולקסוואגן ל-75%.



מניית פולקסווגן יורדת ב-1.3% בעקבות הפסקת המגעים וגוררת איתה את שאר מניות הרכב באירופה. מניית רנו מאבדת 3.4%. מניית פז'ו מאבדת 2.2%. מניית פיאט משילה 1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully