וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: בטווח הארוך צפויה עלייה בתשואות האג"ח האמריקאיות, כאשר נקודת המפתח היא ההיצע העצום

TheMarker

18.5.2009 / 11:15

לפי האנליסטים, ההשקעה לאורך העקום האמריקאי ממשיכה להתאים רק למשקיעים סולידיים, ומומלץ להמשיך ולהימצא בחלק הקצר של העקום



בבנק לאומי מעריכים שמגמת ירידת התשואות באג"ח האמריקאיות מהשבוע האחרון מהווה תיקון טכני בלבד. "אנו סבורים כי בטווח הארוך תימשך זחילת התשואות כלפי מעלה, כאשר נקודת המפתח היא ההיצע העצום של הסחורה", אומר איתמר דר, אנליסט בבנק לאומי.



ב-26 במאי צפויות להתחדש ההנפקות הממשלתיות, כאשר בטווח זמן של 3 ימים תנפיק הממשלה 3 סדרות אג"ח לתקופות של 2, 5 ו-7 שנים. מנגד, הבנק המרכזי השלים כבר רכישות אג"ח ממשלתיות בהיקף של 105 מיליארד דולר, או למעלה משליש מהיקף הרכישות המתוכנן.



לדעת האנליסטים, אם הבנק המרכזי ירצה לשמור על רמת תשואות נמוכה לאורך העקום, לא תהיה לו ברירה אלא להודיע על הגדלת היקף הרכישות. בנוסף, בלאומי סבורים שעליית התשואות העתידית לאורך העקום תישען על המשך פרסום נתוני המאקרו, המצביעים על התייצבות ברמה נמוכה מאוד של פעילות במשק.



לפיכך, ולאור העובדה שרמת התשואות עודנה נמוכה יחסית, דר טוען כי ההשקעה לאורך העקום האמריקאי ממשיכה להתאים רק למשקיעים סולידיים. למשקיעים אלו מומלץ להמשיך ולהימצא בחלק הקצר של העקום. ציפיות האינפלציה המגולמות באג"ח הצמודות למדד (TIPS), עומדות על כ-0.37%- בטווחים הקצרים (0.24%- לפני שבוע), ו-1.52% בארוכים (1.57% לפני שבוע). בלאומי נשארים עם ההעדפה לאג"ח הצמודות על פני הרגילות.



באפיק הקונצרני, למרות סימנים ראשונים לעצירת ההידרדרות החדה בפעילות הכלכלית, בלאומי ממשיכים לנקוט גישה זהירה ולהעדיף אג"ח בדרוגים גבוהים. למשקיעים המעוניינים להגדיל את רמת הסיכון, ההשקעה במוסדות פיננסים יציבים יחסית בעלי מרווח CDS נמוך היא אופציה מעניינת, במיוחד כאשר חלק מהמוסדות חזרו להנפיק אג"ח ללא ערבות ממשלתית. ההעדפה למח"מ קצר נותרת בעינה.



בלאומי סבורים שרמת התשואות לאורך העקום האירופאי היא נמוכה, ומשקפת את המיתון בגוש האירו. "במהלך השבועות הקרובים המסחר התנודתי סביב רמת התשואות הנמוכה צפוי להימשך. מאחר ולהערכתנו רוב הפוטנציאל לירידת התשואות וליצירת רווחי הון כבר מוצה, אנו ממליצים למשקיעים סולידיים להתרכז בחלק הקצר של העקום", אומר דר. בנוסף, היקף ההנפקות הממשלתיות הגדול (שיסתכם בכ-845 מיליארד אירו במהלך השנה) צפוי לתמוך במגמת עליית התשואות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully