וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדותי מבקשת צו הקפאת הליכים עקב חוב של 10 מיליון שקל; תיישם תוכנית הבראה ותעביר הייצור לחו"ל

הילה רז

18.5.2009 / 11:48

ו-50 עובדים; משקיע פוטנציאלי מעוניין להקצות 600 אלף שקל בהבראת החברה



רשת החנויות ילדותי, העוסקת בעיצוב ושיווק בגדי פעוטות, הגישה אתמול בקשה להקפאת ההליכים המשפטיים נגדה למשך 90 יום. החברה נקלעה לחובת הנאמדים בכ-10 מיליון שקל. ילדותי, בבעלות בני הזוג אתי ואודי צאיג, מבקשת למנות את רו"ח יובל קידרון כנאמן להליך הבראת החברה ולמימוש הסדר נושים.



החנות הראשונה של ילדותי נפתחה ב-1995 ברחוב שינקין בתל אביב. ב-2004 החל תהליך מואץ של פתיחת מספר חנויות בשנה והחברה הכפילה את גודלה ופריסתה. עד לפני מספר חודשים הרשת מנתה 22 חנויות, עם מחזור של 24 מיליון שקל בשנה.



ב-2008 נקלעה הרשת לקשיים וסגרה 4 סניפים במטרה להגדיל את תזרים המזומנים. כיום החברה מעסיקה כ-50 עובדים, מתוכם כ-45 עובדים ב-10 חנויות החברה, והיתר במטה בילדותי מציינים כי החברה פונה לבית המשפט על מנת שיינתן לה זמן לממש תוכנית הבראה, לגבש הסדר נושים ולהכניס משקיע שיקל על קשיי המימון.



מחזור פעילותה של החברה מגיע ל-13 מיליון שקל בשנה וחובתיה הכוללים נאמדים בכ-10 מיליון שקל. כ-900 אלף שקל הן חובות בדין קדימה. כ-5.6 מיליון שקל לנושים רגילים ו-1.5 מיליון שקל חוב לבנק לאומי. החובות לבעלי המניות על כ- 114 אלף שקל.



לחברה ציוד בשווי של כ-307 אלף שקל ומלאי סחורה במחירי עלות של כ-780 אלף שקל. בחברה מציינים כי עיקר נכסיה הם המוניטין הרב שצברה והסימן המסחרי "ילדותי", שאינם ניתנים למימוש בעת פירוק.



בין היתר, מאשימה ילדותי בעלי קבוצת קניונים בקשיים התזרימים אליהם נקלעה. לטענת ילדותי בעלי קבוצת קניונים התנו פתיחת חנות של הרשת בקניון נחשב ומצליח, בכך שתפתח חנות גם בקניון חלש. בנוסף מודים בני הזוג כי חוסר ניסיונם הניהולי והקושי להכניס משקיע נוסף הביאו למצבם, יחד עם העלאת מחירי שכירות בקניונים והמיתון העמוק אליו נקלע המשק הישראלי. הייצור האיכותי בישראל, שנשען על אידיאולוגיה של בני הזוג, הפך את הייצור ליקר בהרבה יחסית לרשתות אחרות שפנו לייצור בהודו וסין.



החברה הציגה יחד עם הבקשה להקפאת ההליכים גם תוכנית הבראה, ממנה עולה כי קיים משקיע עסקי המוכן להשקיע בחברה 600 אלף שקל כנגד הקצאת 51% מהון המניות המונפק. לפי התוכנית, רוב החנויות הקיימות יישארו פעילות ויבוצע שינוי במבנה הניהולי של החברה. הייצור יועבר לסין במטרה להפחית את עלויות הייצור. המשקיע מתחייב להעביר 200 אלף שקל כדי לאפשר את המשך פעילות העסקית של הרשת כעסק חי בתקופת הקפאת ההליכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully