וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ מזהיר: ארגוני טרור מנסים לגייס אזרחים ישראלים באמצעות רשתות חברתיות באינטרנט

עמוס הראל

18.5.2009 / 13:00

באחרונה אירעו מספר מקרים שבהם ניסו פעילי טרור ערבים לגייס ישראלים כסוכנים באמצעות הרשתות החברתיות



שירות הביטחון הכללי הוציא היום (שני) אזהרה לאזרחים ישראלים מפני ניסיונות גיוס מצד ארגוני טרור באמצעות רשתות חברתיות באינטרנט.



השירות אומר בהודעתו כי בתקופה האחרונה הגיעו לידיעתו מספר מקרים שבהם ניסו פעילי טרור ערבים לגייס ישראלים כסוכנים באמצעות פנייה ישירה ברשתות חברתיות או לפתותם לביקורים ועסקאות שמטרתם כנראה נסיונות חטיפה. הארגון הציג מקרה של אזרח שדיווח לשב"כ על ניסיון גיוס כזה בתקופה האחרונה.



לדברי השב"כ, לאחרונה הגיעו דיווחים רבים נוספים על ניסיונות של גורמי טרור לפנות לישראלים דרך האינטרנט. השב"כ חושש מדליפת מידע מסווג והן מסכנה לחיי ישראלים שעשויים להתפתות למפגשים בחו"ל בעקבות קשרים שנוצרו באינטרנט והצעות של עסקאות שעלולות להביא לחטיפת ישראלים. לדברי הארגון, בשנים האחרונות נחקרו ואף הועמדו לדין מספר ישראלים שגויסו באמצעות האינטרנט.



לאחרונה החלו ארגוני טרור לסרוק אתרים ישראלים ורשתות חברתיות בהן מבלים ישראלים רבים, כמו גם יוצאי יחידות מסווגות בצה"ל, במטרה לאסוף מידע על יעדים בישראל. המקרה האחרון היה ברשת החברתית "פייסבוק", בו אדם שהציג עצמו כסוכן מלבנון הציע תשלום תמורת מידע מסווג. הגולש הישראלי העביר דיווח לשב"כ וניתק את הקשר עם אותו גורם.



בשב"כ מזהירים כי כל מידע אישי המועבר דרך האינטרנט, כגון: שמות, כתובות, אזור מגורים, דואר אלקטרוני או מספרי טלפון עשוי לשמש את גורמי הטרור ליצירת קשר עם אזרחים ישראלים בארץ או בחו"ל וקוראים להגביר את העירנות במיוחד להצעות למציאת תעסוקה בחו"ל או כל תמורה כלכלית אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully