וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: רבעון קשה לכיל; הראל: הרווח יחזור 3 שנים לאחור

נתן שבע

18.5.2009 / 13:28

החברה תפרסם הדו"חות ביום רביעי; אי.בי.אי. צופים לכיל ירידה של 57% ברווח



ביום רביעי תפרסם כיל את תוצאות הרבעון הראשון של השנה שצפויים להיות חלשים כמו הרבעון האחרון של 2008. החולשה בכמויות הנמכרות במגזר הדשנים שהחלה באוקטובר 2008 בשל המשבר העולמי הובילה לעוד רבעון חלש עבור כיל. באי.בי.אי. העריכו היום כי הכנסות החברה יתכווצו אל מול הרבעון המקביל ב-28% ל-1.025 מיליארד דולר. הרווח יתכווץ ל-150 מיליון דולר - צניחה של 56% לעומת הרבעון המקביל.



בהראל צופים לכיל תוצאות נמוכות יותר של 97 מיליון דולר על הכנסות של 789 מיליון דולר. בהתאם למסורת שלושת הרבעונים הקודמים, גם הפעם ההסתכלות הנה קדימה, או ליתר דיוק מזרחה (סין והודו) - ופחות על התוצאות עצמן. "מגמות הרבעון אינן זרות. התוצאות צפויות להיות חלשות למדי כשהרווח הנקי ישוב לרמתו כפי שהיתה ברבעון הראשון של 2006", כותב מנהל מחלקת המחקר אמיר אדר.



גם אל מול הרבעון הקודם צפויה החברה להציג החברה ירידה ברווחים. ברבעון הקודם הרוויחה החברה 176 מיליון דולר על הכנסות של 1.1 מיליארד דולר. החולשה ליוותה את כל מגזרי הפעילות, מגזר הדשנים, מוצרי הברום ומוצרי התכלית וגם סבלה מירידה במחירים במיוחד במגזר הפוספאט - שם ירדו דשני הפוספאט מרמה של 100 דולר לטון בשיא ברבעון השלישי ל-370 דולר לטון.



שוק האשלג נעצר אמנם גם בשל הירידה בביקושים, אבל גם לאור העובדה כי המו"מ בין יצרניות האשלג הסיניות לבין אלה הרוסיות עוד לא הבשיל לכדי הסכם. הסכם זה עשוי להוביל את יתר היצרניות לחתום על חוזים במחיר דומה ולשחרר מעט היקפי משלוחי הדשנים למזרח. המו"מ אמור להסתיים לקראת סוף החודש.



ההערכה היא כי גם הרבעון השני של כיל יהיה חלש, כאשר ההתאוששות עשויה להגיע לקראת המחצית השנייה של השנה. בינתיים מניית החברה זינקה ב-54% מתחילת השנה עם ההתאוששות במניות ובצפייה לדו"חות טובים יותר.



מנהל מחלקת המחקר באי.בי.אי., יובל זעירא, מציין כי מחירי הסחורות החקלאיות הם המשתנה המשפיע על האפשרות להותיר את מחירי האשלג גבוהים, ובהתאם משפיע על מחירי המניות. במקביל החלה התעוררות קלה בביקושים לאשלג ברמות מחיר גבוה של כ-750 דולר לטון, מה שמגדיל את הסיכוי לחתום על חזוה במחיר טוב הכולל עליית מחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully