וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים חוזרים לשוק הנדל"ן הבריטי בעקבות חולשת הליש"ט; זרימת המשקיעים צפויה לחזק את הליש"ט

סוכנויות הידיעות

18.5.2009 / 13:41

עד כה החודש התחזקה הליש"ט ב-3.1% לרמה של 1.5254 דולר לליש"ט



צניחה של 20% של הליש"ט מובילה משקיעים לחזור להשקיע בנדל"ן בבריטניה, מה שצפוי בתורו לחזק את הליש"ט, בשל הגידול בביקוש. חולשת הליש"ט הנוכחית - להערכת סיטי, הליש"ט נסחרת כ-15% מתחת לערך ההוגן שלה מול הדולר - הובילה לגידול בהשקעות של משקיעים מוסדיים בבריטניה. לפי חברת סטייט סטריט גלובל מרקטס, בחודשיים האחרונים הייתה זרימת המזומנים לבריטניה גדולה ב-99% מאשר כל תקופה דומה מאז 1997.



בנק ברקליס צופה כי הליש"ט תתחזק ב-18% מול הדולר וב-11% מול היורו בשנה הקרובה. גולדמן סאקס צופה התחזקות של 23% של הליש"ט מול הדולר, ושל 15% מול היורו. היום מתחזקת הליש"ט ב-0.5% מול הדולר, לרמה של 1.5254 דולר לליש"ט, מה שמביא אותה לעלייה של 3.1% מאז תחילת החודש. בחודש שעבר התחזקה הליש"ט ב-3.3% מול הדולר.



בריטניה, כמו יתר הכלכלות המתפתחות בעולם, נקלעה למיתון ברבעונים האחרונים, וברבעון הראשון של 2009 רשמה כלכלתה ירידה של 4.1% - הירידה החדה ביותר מאז 1980. עם זאת, בבריטניה החלו להיראות גם סימנים לבלימת ההאטה.



מחירי הדיור, המהווים אחת הסיבות העיקריות למשבר במערכת הפיננסית, רשמו במארס עלייה ראשונה זה 17 חודשים, לפי נתוני אגודת הבנייה ניישונוייד. לכך הצטרפה חברת רייטמוב, שדיווחה על עלייה של 2.4% במחירי הבתים המבוקשים במאי, לעומת אפריל. הייצור אמנם המשיך לרדת, אך הירידה שרשם במארס הייתה הקטנה ביותר בשנה האחרונה. המכירות הקמעוניות התחזקו ב-6.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully