וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: בנק לאומי יציג דו"ח סביר ואולי אף יפתיע לטובה

נועה פרייס

18.5.2009 / 14:40

יובל בן זאב, מנהל מחקר בכלל פיננסים, מעריך שהרווח הנקי של הבנק ינוע בטווח שבין 250-200 מ' ש'; "לבנק צפויות תוצאות מעודדות"



בנק לאומי יפרסם בסוף החודש את תוצאות הרבעון הראשון של 2009, ובכלל פיננסים מעריכים שהבנק יציג תוצאות סבירות, שיפיגו מעט את החששות. "בשורה התחתונה, נראה שהדו"ח יהיה סביר על רקע הסביבה העסקית ואולי אפילו יפתיע לטובה", אומר יובל בן זאב, מנהל מחקר בכלל פיננסים.



לטענת בן זאב, יהיה נכון לבחון את הדו"ח הקרוב על רקע החששות והאתגרים שליוו את תוצאות הבנק ברבעון האחרון של 2008, בו נרשמו הפרשות גבוהות לחובות מסופקים והפסדים בתיק ניירות הערך של הבנק, תוך הגשת הסיכונים שבו. בכלל פיננסים אומרים כי "בראיה זו, לבנק צפויות תוצאות מעודדות".



בן זאב מעריך שהרווח הנקי של הבנק צפוי לנוע בטווח שבין 250-200 מיליון שקל. לטענתו, מדובר בתשואה להון של כ-5%, שהיתה נחשבת כתוצאה חלשה ביותר בימים כתיקונם, אבל על רקע האתגרים בכלכלה והשפעות חשבונאיות שליליות, התוצאה תיחשב טובה.



יחס הלימות ההון הסתכם בסוף 2008 בכ-11.5%, ובן זאב מעריך כי ברבעון הראשון של 2009 צפויה עלייה לכ-11.7%. "לכאורה, קיים חשש שהצורך במכירת פז, ועוד יותר מכך מסלול של חלוקת 'דיבידנד בעין', תפגע בהלימות ההון של הבנק. המלצתנו היא לא למהר בציפיה להיפרדות לאומי מפז, העשויה להידחות אל מעבר ל-30.6", אומר בן זאב.



בנוסף, האנליסטים מעריכים שהתמשכות המיתון במשק עלולה להביא לפגיעה גדולה יחסית בעסקים קטנים ובינוניים, מה שהופך לגורם סיכון עבור לאומי, עם נתח שוק של כמעט 40% במגזר זה.



בכלל פיננסים צופים שהכנסות המימון יהיו נמוכות, ויכללו השפעות מנוגדות. "השפעה שלילית של הטיפול החשבונאי בנגזרים פיננסים, עלולה להביא להוצאת מימון של כ-300 מיליון שקל, נמוך מהפגיעה הצפויה בבנק הפועלים, אבל עדיין השפעה מהותית", טוען בן זאב.



האנליסטים מעריכים שהבנק ניצל את העליות באג"ח הממשלתיות והקונצרניות, למימוש רווחים והקטנת סיכון בתיק. בנוסף, בכלל פיננסים מציינים שברבעון הראשון נרשמה ירידה נוספת בשווי ההוגן של ההשקעות, בעיקר במרכיב אג"ח של בנקים בחו"ל, אבל ההפסד ייזקף כמעט כולו לקרנות ההון ולא לרווח והפסד. בן זאב טוען גם כי העלייה במרווח על אשראי לא תפצה על הירידה המהירה יותר במרווח על פקדונות.



ברבעון הרביעי של 2008 הבנק רשם הפרשות גבוהות במיוחד לחובות מסופקים, בשיעור של 2.1% מתיק האשראי. בכלל פיננסים אומרים כי על רקע זה, דווקא כאן עשוי הבנק להפתיע לטובה עם הפרשות הנמוכות מ-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully