וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר מכון היצוא: יצוא הסחורות של ישראל צנח ב-4 החודשים הראשונים של השנה ב-32% ל-12 מיליארד דולר

אורה קורן

18.5.2009 / 14:54

הירידות החדות בהיקף היצוא הושפעו, בין היתר, מירידה חדה ביצוא היהלומים



יצוא הסחורות, כולל יהלומים, בחודשים ינואר-אפריל הסתכם בכ-12 מיליארד דולר, ירידה של כ-32% לעומת התקופה מקבילה אשתקד - כך מסר דוד ארצי, יו"ר מכון היצוא. חלק מהירידה נובע מיצוא היהלומים, אשר ירד בחודשים ינואר-אפריל 2009 בכ-58% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הירידה ביצוא הסחורות ללא יהלומים הסתכמה בכ-24%, היצוא החקלאי ירד ב-2%.



לדברי ארצי, נתוני החשבונאות הלאומית שפירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לרבעון הראשון של 2009 מצביעים על הקשר ההדוק בין התפתחות היצוא לבין נתוני הצמיחה במשק. לדבריו, אם תימשך הירידה ביצוא בשלושת החודשים הקרובים, יפעל לקידום חבילת צעדים נוספת ואגרסיווית יותר לתמיכה ביצואנים. עם זאת, ארצי אמר כי הוא מקווה שהמשך הפיחות בשער השקל מול הדולר לצד הצעדים שכבר הוכרז עליהם לעידוד היצוא, כמו גם סימנים ראשונים להתאוששות מסוימת בכלכלה האמריקאית, יובילו לבלימת הירידה בחודשים הבאים.



הנתונים המצביעים על הירידה ביצוא בחודשים ינואר-אפריל באים על רקע ירידות חדות ביבוא בכל אחד מעשרת יעדי היצוא העיקריים של ישראל. מניתוח תחזית נתוני יבוא הסחורות ל-10 יעדי היצוא המובילים של ישראל עולה כי בשנת 2009 צפויה ירידה דולרית של 40% בסך יבוא הסחורות של 10 יעדי היצוא העיקריים של ישראל ביניהן: ארה"ב, בלגיה, הונג קונג, הודו, הולנד, גרמניה, בריטניה, איטליה, טורקיה וצרפת.



בנוסף, הסחר העולמי צפוי להתכווץ בשנת 2009 בכ-9.7% לעומת עלייה של 3.3% בשנה קודמת. כלכלת העולם צפויה להתכווץ בלמעלה מ-3% בשנת 2009.



הירידות החדות בהיקף היצוא הושפעו, בין היתר, מירידה חדה ביצוא היהלומים בחודשים ינואר-אפריל 2009 לעומת התקופה המקבילה אשתקד ומהתחזקותו של הדולר מול אירו והליש"ט; כך, שערו של היורו מול הדולר רשם ירידה של כ-14% ושער הליש"ט מול הדולר צנח בכ-27% בחודשים ינואר-אפריל לעומת התקופה המקבילה אשתקד. יצוא היהלומים הסתכם בארבעת החודשים הראשונים של השנה בכ-1.6 מיליארד דולר, ירידה של כ-57% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully