וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שווה דונלד טראמפ? הפער בין טענותיו שלו לבין אחרים נע בין 250 מיליון דולר ל-6 מיליארד

סוכנויות הידיעות

18.5.2009 / 15:02

"וול סטריט ג'ורנל": דונלד טראמפ חושף את הלוליינות הפיננסית שלו ואת חוסר הבנתו בחשבונאות בסיסית



כמה שווה באמת דונלד טראמפ? אף אחד לא באמת יודע. טראמפ עצמו טוען כי שוויו נע סביב כ-6 מיליארד דולר. אך בספרו אודות טראמפ, מצטט המחבר טימותי או'בריאן מקורבים הטוענים כי שוויו קרוב יותר ל-250 מיליון דולר. כבר בעת כתיבת הספר, לא הצליח אלן וייסלברג, סמנכ"ל הכספים של טראמפ אורגניזיישן, לאתר 6 מיליארד דולר בנכסי החברה.



בתגובה לפרסום הספר, הגיש טראמפ תביעה נגד או'בריאן ונגד מו"ל הספר "TrumpNation: The Art of Being the Donald", ארתור סולצברגר, מבעלי ניו יורק טיימס. המשפט צפוי להתחיל השבוע, אך בתצהיר סודי מ-2007 שהגיע לידי "וול סטריט ג'ורנל" נחשף מידע אודות האימפריה של טראמפ.



לפי הדיווח, טראמפ אמר לבנקאים בנוגע לבתי ההימורים שלו בניו ג'רזי כי שוויו הוא למעשה 3.6 מיליארד דולר. לפי מסמכי בית המשפט, דברים אלה נאמרו בשנים 2004-2005. אך טראמפ טען כי נתון זה אינו לוקח בחשבון את המותג דונלד טראמפ. בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" ביום ראשון, אמר טראמפ כי שוויו כעת גבוה מ-5 מיליארד דולר - לא כולל ערך המותג. כאשר נשאל בתצהיר האם הוא נוהג להגזים בהצהרות על שווי נכסיו במסמכים שאינם רשמיים, ענה "רק במסגרת הסביר".



עוד בשימוע שנערך לטראמפ לקראת המשפט לפני כשנתיים, נחשפו סתירות נוספות בין הדברים שאמר טראמפ לתקשורת, לבין ההצהרות הפיננסיות שמסר לבית המשפט. טראמפ חזר והראה כמה פעמים כי אינו מבין בחשבונאות, וחיזק עמדה זו בראיון ל"ג'ורנל, ביום ראשון, כאשר אמר כי הוא מותיר את החשבונאות לרואי החשבון שלו.



למשל, בנוגע לפרוייקט המלון ודירות הנופש שלו בלאס וגאס, טראמפ אמר לעיתונאים כמה פעמים כי היחידות בפרוייקט נמכרו לפי מחיר ממוצע של 1,300 דולר לרגל רבועה. בתצהיר, שהגיע לידי הג'ורנל, עורך דינו של או'בריאן שאל האם הנתון נכון. “הוא נכון עבור חלק מהיחידות - מכרנו חלק מהיחידות בממוצע של 1,300 דולר לרגל", אמר טראמפ. “האO אתה מבין את רעיון הממוצע, מר טראמפ?”, שאל עורך הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully