וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית הדולר עזרה לאיתוראן לרשום רווח נקי של 5.6 מיליון דולר ברבעון הראשון

ניר צליק

18.5.2009 / 15:29

מאחר והחברה מדווחת בדולרים והכנסותיה הן במטבעות אחרים, נרשמה ירידה של 17% בהכנסות ל-27.3 מ' ד'



אחרי שהתחזקות השקל פגעה בחברות הישראליות לפני שנה, העלייה בשער הדולר מגיעה לעזרתן ברבעון הראשון של 2009, כאשר את השיפור ברווח הנקי של איתוראן ברבעון הראשון ניתן לייחס בעיקר להתחזקותו של הדולר.



בשורת העליונה, החמיצה החברה את תחזיות השוק עם הכנסות של 27.3 מיליון דולר, ירידה של 17% לעומת הכנסות הרבעון המקביל שעמדו על 32.8 מיליון דולר, כאשר השוק ציפה להכנסות של כ-29.7 מיליון דולר. עם זאת, חלק מהירידה בהכנסות נבעה מכך שהחברה מדווחת בדולרים אך הכנסותיה נרשמות במטטבעות אחרים כגון ריאל ברזילאי, שקל ופזו, ומאחר והדולר התחזק, על אף שמעשית לא חלה ירידה כה חדה בהכנסות, הן ירדו על הנייר.



הרווח הגולמי של החברה עמד על 13.3 מיליון דולר לעומת רווח גולמי של 15.1 מיליון דולר ברבעון המקביל, ירידה של 12.1%. שיעור הרווח הגולמי של החברה עמד על 48.8% לעומת שיעור רווח גולמי של 46.1% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי של החברה ירד מ-6.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-5 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, ירידה של 20.1%.



בשורה התחתונה, התחזקותו של הדולר ב-10% במהלך הרבעון מול השקל, דווקא עזרה לחברה, מאחר והיא הובילה להכנסות מימון של 4.2 מיליון דולר שרשמה איתוראן ברבעון הנוכחי לעומת הוצאות מימון של 4.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.



זאת בעקבות העובדה כי החברה מחזיקה את עיקר המזומנים שבידה בדולרים, מה שסייע לחברה לרשום בשורה התחתונה רווח נקי של 5.6 מיליון דולר או 27 סנט למניה לעומת רווח נקי של 863 אלף דולר או 4 סנטים למניה ברבעון המקביל. ציפיות השוק היו לרווח של 19 סנט למניה כך שהחברה עקפה את התחזיות בשורה התחתונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully