וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר הכלכלי: 30% מהחברות הוציאו עובדים לחופשה מרוכזת על חשבונם - אך רק 4% פגעו בהוצאות הרכב

אורה קורן

18.5.2009 / 16:33

15% מהמפעלים עברו לשבוע עבודה מקוצר; 11% מהמפעלים צימצמו היקפי משרה ל-92%



המשבר בתעשיה הוביל לשורה של צעדים, שנועדו לצמצם את הוצאות החברות. 80% מהחברות שהשתתפו בסקר שערכה התאחדות התעשיינים דיווחו כי צימצמו שעות נוספות של עובדים. לעומת זאת, 19% מהמפעלים הגבילו את הקילומטראז' לעובדים בשיעור ממוצע של כ-20%, אך רק 4% צימצמו את שווי גילום הרכב ו-3% צימצמו את ההחזרים על הוצאות נסיעה.



30% מהחברות הוציאו את העובדים, למעט ההנהלה, לחופשה מרוכזת על חשבון ימי החופשה של העובדים. חלק מהמפעלים איפשרו לעובדיהם לקחת חופשה על חשבון ימי חופשה עתידיים. יותר משליש מהמפעלים ציינו כי בנוסף שילבו גם צעדים נוספים, דוגמת חופשה ללא תשלום. כך מסר היום רן טוטנאור, יו"ר ועדת העבודה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל חברת טוטנאור.



יותר ממחצית החברות לא הסתפקו בכך וביצעו מהלכי התייעלות נוספים. 7% מהמפעלים הוציאו עובדים, למעט ההנהלה, לחופשה מרוכזת ללא תשלום (חל"ת). מספר ימי החופשה היזומה ללא תשלום: 5.5 ימים בחודש. 15% מהמפעלים עברו לשבוע עבודה מקוצר. מרביתם ביצעו זאת על-חשבון ימי החופשה של העובד ומקצתם נקטו בצעד זה תוך הורדת שכר. 10% מהחברות קיצרו גם את שבוע העבודה של דרג ניהול הביניים, 7% קיצרו את שבוע העבודה לכלל העובדים בחברה, לרבות ההנהלה הבכירה.



6% מהחברות קיצרו את שבוע העבודה לעובדים, למעט ההנהלה, תוך הורדת שכר בהתאם. 4% קיצרו את שבוע העבודה לכלל העובדים, לרבות ההנהלה הבכירה והנהלת הביניים. 11% מהמפעלים צימצמו היקפי משרה לעובדים, להיקף משרה ממוצע של 92%. זאת, תוך שמירה על מספר ימי העבודה שהיו נהוגים עד כה והורדת שכר בהתאם.

21% מהמפעלים הפחיתו את סך המתנות לחגים. 18% מהחברות צימצמו את סבסוד הארוחות, 51% מהמפעלים דיווחו על צמצום תקציבי הרווחה, ו-40% מהחברות צימצמו את תקציב ההדרכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully