וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשת אלי ארוך לבטל את כתב האישום נגדו משום שלא נקבע לו שימוע

עמית בן-ארויה

18.5.2009 / 16:52

השופט ח'אלד כבוב הורה לערוך לארוך שימוע בהקדם אף שכבר הועמד לדין



בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אתמול (ראשון) את בקשת אלי ארוך, סוחר המעו"ף, לבטל את כתב האישום נגדו משום שלא נערך לו שימוע. "התביעה פעלה באופן סביר", פסק השופט ח'אלד כבוב שהורה לערוך לארוך שימוע בהקדם אף שכבר הועמד לדין.



פרשת ארוך מורכבת מהליך אזרחי שניהלה כלל לביטול פסק הבורר של יעקב מלץ המנוח מ-2006, שחייב את החברה לשלם לו 95 מיליון שקל, ומהליך פלילי נגד ארוך ודוד שילוח בגין התנהלותם בפרשה. לפי הסדר הפשרה בהליך האזרחי, בוטל פסק הבוררות ונקבע כי החברה תשלם לארוך 9.2 מיליון שקל בלבד. החקירה הפלילית הולידה כתב אישום, בין השאר בגין עבירות זיוף. ב-99', כך נטען, עם פרוץ הסכסוך עם כלל, רקם ארוך קשר עם שילוח כדי לזייף מסמכים, במטרה לקבל במרמה את החלטת הבורר.



לפני שבועיים דרש ארוך לבטל את כתב האישום נגדו, בטענה כי הפרקליטות נחפזה להעמידו לדין מבלי לערוך לו שימוע, בשל חשש כי ימלט מישראל.



נסיבות המקרה, קבע כבוב, הן שגרמו לתביעה להגיש במהירות כתב אישום מבלי לערוך שימוע לפני כן. "גם אם בדיעבד לא הוכח כי חשש זה עלה לכדי ניסיון אמיתי של הנאשם להימלט מאימת הדין", ציין. לדבריו, התביעה עשתה שכל שביכולתה כדי לקיים את השימוע כהלכתו, וארוך - המיוצג על ידי עו"ד פנינת ינאי - היה זה שדחה שוב ושוב את מועד השימוע.



השופט קיבל את גישת התביעה שמיליוני השקלים שקיבל ארוך מכלל הולידו חשש להימלטות מן הארץ, בדגש על היעדר צו עיכוב יציאה תקף, כך שהיה צריך להעמידו לדין ולחדש את הערבויות והצו. התיק מנוהל על ידי עו"ד רותי שביט מפרקליטות תל אביב.



(פ 40266/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully