וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכלל פיננסים מעלים את ההמלצה למטריקס מ"תשואת יתר" ל"קנייה"; "החברה צומחת בשוק סטטי"

נועה פרייס

18.5.2009 / 16:55

לפי האנליסטים, החברה צפויה להמשיך ולחלק דיבידנד של כ-50% מהרווח הנקי, שעשוי להגיע לתשואה שנתית של 7.2% לשנת 2009



בבית ההשקעות כלל פיננסים מעלים היום את ההמלצה לחברת מטריקס, מ"תשואת יתר" ל"קנייה". צחי אברהם, אנליסט בכלל פיננסים, אומר כי "מטריקס פרסמה היום (ב') בבוקר דו"חות 'עוקפי מיתון'. החברה צומחת בשוק סטטי ומנטרלת את ירידת המחירים בשוק, דרך קיצוצים פנימיים של שכר והוצאות שוטפות אחרות, ששמרו את הרווח התפעולי יציב יחסית". מחיר היעד למניית מטריקס נשאר על 13 שקל.



אברהם מוסיף כי "מטריקס נסחרת במכפיל של 7 על שנת 2009 בתקופה קשה לחברות ה-IT, היא לוקחת נתח שוק מהמתחרים, מחזיקה מאזן חזק, מצליחה להגיב דרך קיצוץ הוצאות וממוקמת לקראת רכישות שיאיצו את הגידול הטבעי". לטענתו, החברה צפויה להמשיך ולחלק דיבידנד של כ-50% מהרווח הנקי, שעשוי להגיע לתשואה שנתית של 7.2% לשנת 2009.



בכלל פיננסים אומרים כי מטריקס נמצאת בסד שבין הספקים שרוצים להקטין את מרווחי המשווקים (עלייה בעלות המכר), לבין הלקוחות שנמצאים בצרות ורוצים להוריד מחירים (פגיעה בהכנסות). אך בפועל, מטריקס מצליחה להתמודד עם ההשפעות בתקופה קשה מאד לחברות IT.



לטענת אברהם, צמיחה של 15% בהכנסות הרבעון מול התקופה המקבילה אשתקד, עם צמיחה אורגנית של 7.5% בסביבה ממותנת עם לקוחות לחוצים וירידת מחירים מסוימת, הוא אינו הישג של מה בכך. בכלל פיננסים אומרים שהחברה ממשיכה לקחת נתח שוק בסביבה שספק צומחת.



הכלכלנים מציינים את הירידה החדה במרווח הגולמי, משיעור של 22.5% ברבעון המקביל ל-18.6% בנוכחי, עקב ירידת מחירים מול הלקוחות. "מטריקס הגיבה לשינוי בירידה חדה של הוצאות התפעול, כך שהמרווח התפעולי ירד ב-0.7% בלבד. ובסה"כ ירידה של 5% ברווח הגולמי ועלייה של 5.6% בתפעולי", אומר אברהם.



בכלל פיננסים מציינים גם כי מטריקס רשמה תזרים מפעולות שוטפות בסך 31.1 מיליון שקל, עם צמיחה חזקה של קיטון בהון החוזר של 13.7 מיליון שקל, בעיקר בסעיף הלקוחות שירד ב-26 מיליון שקל. "הרבעונים הבאים יהיו חלשים יותר, אבל גם כך החברה מציגה מאזן חזק עם נכסים פיננסיים נטו של 35.2 מיליון שקל", מסכם אברהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully