וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוידס יגייס 6 מיליארד דולר בהנפקת מניות חדשות - במטרה להחזיר את כספי הסיוע הממשלתיים

סוכנויות הידיעות

18.5.2009 / 17:07

בכוונת לוידס להשתמש בהון שיגייס כדי לרכוש מחדש את המניות שרכשה הממשלה בבנק, המסתכמות בנתח של 43%



לוידס, הבנק הבריטי המולאם, הודיע היום על כוונתו לגייס 4 מיליארד ליש"ט (6 מיליארד דולר) באמצעות הנפקת מניות חדשות, במטרה להחזיר את הסיוע הציבורי שקיבל מממשלת בריטניה לאחר שכמעט וקרס בעקבות משבר האשראי. בעקבות ההודעה מזנקת מניית לוידס כעת ב-5.7%.



הנפקת המניות תחל ביום רביעי, והמדינה עצמה תשמש כחתם, הודיע לוידס. ההודעה הגיעה יום לאחר שיו"ר הבנק, ויקטור בלנק, הודיע כי יתפטר מתפקידו עד יוני 2010 לאחר שספג ביקורת חריפה בשל החלטתו להוביל את ההשתלטות של לוידס על יריבו HBOS בשנה שעברה, שחשפה את הבנק לנכסים רעילים בסך מיליארדי דולרים.



בכוונת לוידס להשתמש בהון שיגוייס כדי לרכוש מחדש את המניות שרכשה הממשלה בבנק בשנה האחרונה, המסתכמות ב-43% ממניותיו. במסגרת ההנפקה יעניק לוידס לבעלי המניות הקיימים של הבנק 0.6213 מניות חדשות עבור כל מניה שברשותם, על פי מחיר של 38.43 פני למניה - הנחה של קרוב ל-57% על מחיר הנעילה של מניית לוידס ביום שישי. אם ההנפקה תיכשל, צפויה הממשלה הבריטית להגדיל את הנתח שלה בבנק ל-65%.



בתוך כך, העיתון "פיינשל טיימס" דיווח היום כי יו"ר סיטי לשעבר, וין בישוף, נחשב לאחד המועמדים המובילים לרשת של בלנק בראשות הבנק, בנוסף ליו"ר סטנדרד צ'רטרד לשעבר מרווין דיוויס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully