וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה חדה במחירי חומרי הגלם העלתה הרווח התפעולי של אבגול בכ-39% ל-11 מיליון דולר

יובל מעוז

18.5.2009 / 18:04

מעלות שינתה את תחזית הדירוג של אבגול לשלילית בעקבות מדיניות דיווידנד אגרסיווית



ירידה במחירי חומרי הגלם בתעשיית הבד הובילה את אבגול, המייצרת מוצרי בד לא ארוג, לעלייה של 23.5% ברווח הגולמי ל-16 מיליון דולר. בשורה התחתונה עלה הרווח בכמיליון דולר ל-5.3 מיליון דולר.



אבגול, שבשליטת המפעלים הפטרוכימיים ויהושע ויעל גולדווסר, עוסקת בייצור בד לא ארוג לשוק ההיגיינה, בעיקר חיתולים חד פעמיים, תחבושות חד פעמיות לנשים, חיתולי מבוגרים ומוצרים רפואיים חד פעמיים. בנוסף, מייצרת החברה מוצרי בד לא ארוג לשימושים בחקלאות, ריהוט וריפוד, ביגוד חד פעמי.



הכנסות החברה ירדו ברבעון ב-11.5% ל-54.5 מיליון דולר, לעומת 61.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. הקיטון נבע מירידה במחירי המכירה ללקוחות.



הרווח הגולמי של החברה ברבעון טיפס ב-23.5% ל-16 מיליון דולר. הרווחיות הגולמית, סך הרווח הגולמי מסך ההכנסות, עלתה ל-29.5%, לעומת 21.1% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי נבעה מירידות חדות במחירי חומרי הגלם ברבעון. מחירי חומרי הגלם ירדו בממוצע בכ-48% לעומת הרבעון המקביל ב-2008.



הרווח התפעולי של החברה עלה ב-38.9% ל-11 מיליון דולר, לעומת כ-8 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה עלה הרווח הנקי של החברה ל-5.3 מיליון דולר, לעומת כ-4.2 מיליון דולר ברבעון המקביל.







אבגול הודיעה במארס על חלוקת דיווידנד של 7 מיליון דולר. בקופת החברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 6.5 מיליון דולר בסוף הרבעון, לעומת 5.7 מיליון דולר בסוף 2008.



ההון העצמי של החברה הסתכם בסוף הרבעון ב-77.7 מיליון דולר. החברה נסחרת כיום לפי שווי של 513.2 מיליון שקל.



חברת דירוג האשראי S&P מעלות שינתה אתמול את תחזית הדירוג של אבגול לשלילית. זאת, בעקבות מדיניות חלוקת דיווידנד אותה מגדירה מעלות כאגרסיווית יחסית, "במיוחד בתקופה של ודאות נמוכה לגבי כיצד צפוי להתפתח משבר האשראי הנוכחי ומידת השפעתו על פעילותיהן של חברות תעשייתיות".



עם זאת, מעלות השאירה את הדירוג ברמה של A מינוס בין היתר בעקבות מיצובה של החברה בשוק הבד הלא ארוג, יציבות יחסית בביקושים למוצרי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully