וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיני כהן עוזב את קבוצת תשובה: מנהל מגעים להצטרף לגרעין שליטה בחברת אחזקות ישראלית

מיכאל רוכוורגר

18.5.2009 / 18:59

כהן היה אחראי על פעילות הנדל"ן בסין; כהן מחזיק ב-5% ממניות תשובה אחזקות השוות מיליוני דולרים



לאחר קצת פחות מ-3 שנים, פיני כהן עוזב את קבוצת תשובה. כהן סיכם בימים אחרונים עם יצחק ואלעד תשובה על סיום תפקידו בתחילת חודש יולי כיו"ר וכשותף בתשובה אחזקות, המופקדת על פעילות הנדל"ן של הקבוצה בסין. כהן מחזיק בכ-5% ממניות תשובה אחזקות, ששוויין מוערך במיליוני עד עשרות מיליוני דולרים.



עם עזיבתו צפוי כהן לממש את אחזקותיו בתשובה אחזקות. לפני הצטרפותו לקבוצת תשובה שימש כהן, 58, במשך כ-8 שנים כמנכ"ל אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב. כהן, המשמש כיו"ר חברת דווידוף, המספקת שירותי מיקור חוץ לחברות ביטוח, מנהל בימים אלו מגעים להצטרף לגרעין שליטה בקבוצה ישראלית פרטית, הפועלת בתחומי נדל"ן, פיננסים ותעשייה בישראל ובחו"ל.



עם זאת, גורמים בשוק ההון המעורים בנעשה בקבוצת תשובה, ציינו כי אחת הסיבות לעזיבתו של כהן נבעה מאכזבתו כי לא קיבל תפקידים משמעותיים יותר בקבוצה. בקבוצת תשובה החלו כבר לחפש מחליף לכהן, אולם ככל הידוע - אין עדיין סיכום עם אף מועמד.



קבוצת תשובה, באמצעות החברה הבת אלעד אסיה, החלה לפעול בסין בקיץ 2007 יחד עם קבוצת ההשקעות הסינית - ZEG. אלעד אסיה מעורבת בהקמת כ-12 אלף יחידות דיור, המשולבות במתחמים מסחריים בשלוש ערים בסין - ג'ניאן, שניאנג וחרבין. אלעד אסיה ושותפיה השקיעו עשרות עד מאות מיליוני דולרים ברכישת הקרקעות, שלפי התכנון המקורי היו אמורות להניב הכנסות של כמה מיליארדי דולרים.



ואולם, המשבר הגלובלי שפקד את ענף הנדל"ן הגיע לסין, וגרם לסגירת ברזי האשראי למימון פרויקטים קיימים ולביצוע עסקות חדשות. בעקבות זאת ביקר תשובה לאחרונה בסין ובחן אפשרות לממש חלק מאחזקותיו. פיני כהן וקבוצת תשובה אישרו את הידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully