וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועם גוטסמן - מנהל קרן הגידור GLG - עוזב את לונדון לטובת ניו יורק

נמרוד הלפרן

18.5.2009 / 21:17

זאת, כדי לגייס עוד משקיעים בארה"ב; יעבור עם אשתו וארבעת ילדיו לדירה במנהטן ביולי



נועם גוטסמן - מייסד, יו"ר ומנכ"ל משותף של קרן הגידור GLG פרטנרס - יעתיק את מקום מגוריו מלונדון לניו יורק בחודש יולי, בניסיון לגייס משקיעים לקרן בארה"ב. כך דיווח אתמול העיתון הבריטי "טלגרף".



גוטסמן, המחזיק באזרחות כפולה של ארה"ב וישראל, יעבור לניו יורק ביחד עם אשתו וארבעת ילדיו, והמשפחה כבר הבטיחה לעצמה דירה במנהטן, בנוסף לבית החוף שכבר בבעלות גוטסמן באזור המפטונס היוקרתי בלונג איילנד, דיווח העיתון. עמנואל רומן, מייסד ומנכ"ל GLG במשותף עם גוטסמן, יהיה אחראי על עסקי הקרן באירופה.



GLG, אחת מקרנות הגידור הגדולות באירופה, דיווחה בשבוע שעבר על נפילה של 43% בשווי נכסיה ברבעון הראשון של השנה לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-14 מיליארד דולר. הקרן ציינה בעת פרסום תוצאותיה כי היקף ההשקעות החדשות בקרנותיה במהלך הרבעון הראשון עלה במעט על משיכות הכספים מצד לקוחות, אולם הפסדים על השקעות גרמו לירידה בהיקף הנכסים שבניהול החברה.

עם זאת, הקרן דיווחה על צמצום הפסדיה ברבעון בקרוב למחצית, הודות לקיצוץ בהוצאותיה, ולמרות נפילה חדה בהכנסותיה. GLG רשמה ברבעון הפסד של 120 מיליון דולר, לעומת הפסד של 226 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2008. החברה ייחסה את ההפסד להוצאות הקשורות להנפקה הראשונה לציבור שביצעה לפני כשנתיים. הכנסות GLG ברבעון צללו ב-61% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-52 מיליון דולר, בעקבות ירידה בעמלות.



GLG, אשר נוסדה בשנת 1995 בתור חטיבה של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, נאלצה בשנה שעברה להגביל את הפדיונות מחלק מקרנותיה כדי שלא תיאלץ למכור נכסים בעיתוי לא מתאים. בסוף דצמבר אף הודיעה הקרן על השעיית תשלומי הדיווידנד הרבעוני למשקיעים, בעקבות הצורך לחסוך הון על רקע משבר האשראי וההאטה הכלכלית בעולם.



באותו חודש, הודיעה GLG גם על כוונתה לרכוש את חטיבת ניהול הקרנות הבריטית של הבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל. העסקה, אשר נסגרה בחודש שעבר, הגדילה את היקף הנכסים שמנהלת GLG ב-4 מיליארד דולר. אחת הסיבות לביצוע הרכישה היתה סעיף בהנפקה הראשונה לציבור של GLG, אשר קבע כי במידה שהיקף הנכסים שמנהלת הקרן יירד מתחת ל-15 מיליארד דולר, הדבר יהווה הפרה את תנאי ההלוואה שקיבלה מבנק סיטי.



שכרם השנתי של שלושת מייסדי ומנהלי קרן הגידור GLG פרטנרס, גוטסמן, רומן ופייר לגרנג', המשמש כמנהל בכיר בקרן, קוצץ בשנה שעברה לדולר אחד בלבד, לפי מסמכים שהגישה החברה לרשות ני"ע מוקדם יותר השנה. הקרן לא ציינה באופן רשמי מה הסיבה להחלטה על קיצוץ שכר הבכירים, אולם מקור המקורב לחברה אמר באותה עת לעיתון "טיימס" הלונדוני כי "זה היה הדבר הנכון לעשות". עקב כך, איבדו גוטסמן ולגרנג' את מקומם בדירוג השנתי של 50 מנהלי קרנות הגידור בעלי השכר הגבוה ביותר ל-2008, של המגזין "אלפא".



רומן הזהיר לקראת סוף שנה שעברה כי אלפי קרנות גידור בעולם נמצאות על סף התמוטטות על רקע המשבר הכלכלי העולמי. רומן העריך כי 25% עד 30% מ-8,000 קרנות הגידור בעולם עתידות לפשוט רגל או להיסגר. "תקופה זו תיזכר בהיסטוריה כאחד האסונות הגדולים ביותר של ענף הבנקאות במאה השנים האחרונות", אמר רומן במסגרת כנס קרנות גידור שנערך בלונדון בסתיו האחרון. "קרנות גידור רבות הולכות פשוט להיעלם, בתהליך דרוויניסטי למדי", הוסיף.



קרן GLG ביצעה ביוני 2007 הנפקה של מניותיה בארה"ב לפי שווי שוק של 3.5 מיליארד דולר. במסגרת ההנפקה מכרה החברה נתח של 28% ממניותיה לפרידום אקוויזישן הולדינגס - עסקה שבעקבותיה קיבלו שלושת המנהלים הבכירים של GLG - בהם גוטסמן, 625 מיליון דולר.

GLG הסתבכה בשנים האחרונות במספר חקירות בבריטניה, בצרפת ובספרד. בחודש מארס 2008 נקנסה GLG ב-750 אלף ליש"ט על ידי רגולטור ני"ע הבריטי, FSA, בגין ניצול לרעה של השוק והפרת כללי המסחר בשוק במסגרת עסקת אג"ח בפברואר 2003. שותפו לשעבר של גוסטמן ב-GLG, פיליפ ג'ברה, נקנס אף הוא על רקע זה, ועזב מאז את הקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully