וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה לעסקת עוף העמק: העובדים דורשים הסכם קיבוצי והקיבוצים מתנגדים בטענה שהמחיר נמוך מדי

עמירם כהן

18.5.2009 / 21:20

רמי לוי ושיווק עמיר זכו באחרונה בהתמחרות על משחטת עוף העמק ב-13 מיליון שקל



מכירת משחטת עוף העמק לרוכשים רמי לוי ועמיר שיווק, שזכו בהתמחרות על המשחטה, נמצאת בספק. זאת, לאחר שעובדי המפעל וארגון הקניות של קיבוצי עמק יזרעאל - משקי עמק יזרעאל - הגישו התנגדות למכירה.



העובדים הגישו התנגדות לרשם האגודות השיתופיות, עו"ד אורי זליגמן, בה הם תובעים כי הרוכשים יתחייבו לחתום איתם על הסכם עבודה קיבוצי, בדומה להסכם הקיבוצי שהיה להם עם בעלי המשחטה הקודמים. הצעת רמי לוי ועמיר שיווק אינה כוללת התחייבות כזו, ומשאירה את תנאי העסקת העובדים למו"מ עם הבעלים החדשים. ארגון הקניות משקי עמק יזרעאל, שבידיו שעבוד על קרקע המפעל, טוען בהתנגדות שהגיש לרשם, כי הסכום שהציעו הרוכשים - העומד על 13 מיליון שקל - נמוך מדי ואינו מייצג את שוויו האמיתי ואת שוויה של הקרקע המשועבדת לו.



משקי עמק יזרעאל והבנק הבינלאומי הם נושים מובטחים לחוב של המשחטה - המגיע ל-47 מיליון שקל. החוב לארגון הקניות הוא 13 מיליון שקל, ולבנק הבינלאומי 5 מיליון שקל. בהתמחרות שנערכה על ידי מפרק המשחטה עו"ד נמרוד טפר זכתה חברת בת של עמיר שיווק שבשליטת התאחדות האיכרים ביחד עם איש העסקים רמי לוי בעלי רשת המרכולים השקמה.



להערכת גורמים משפטיים, עשוי רשם האגודות השיתופיות לקבל את ההתנגדויות ולבקש מהמפרק לנסות לקבל הצעות נוספות, שיהיו גבוהות מההצעה שזכתה בהתמחרות ויהיו מקובלות על העובדים. הדיון באישור המכירה לקבוצת עמיר שיווק - רמי לוי יתקיים מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully