וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין מיתון בשכר הבנקאים: 5 פורשי דויטשה תל אביב שעברו לברקליס קיבלו עד מיליון דולר - כל אחד

שרון שפורר

18.5.2009 / 21:46

הסוחרים ואנשי המכירות גויסו למחלקה חדשה שמקימים בברקליס למסחר באג"ח ובמכשירי אשראי וחוב אחרים



קבוצת של חמישה בנקאים להשקעות, אשר עברה בחודש אפריל מהשלוחה הישראלית של דויטשה בנק הגרמני אל השלוחה בתל אביב של בנק ברקליס הבריטי, קיבלה עבור המעבר המשותף תנאים יוצאי דופן: החל משכר של מיליון דולר לשנה עבור הבכיר שביניהם, ועד למאות אלפי דולר לשנה עבור האחרים. כך נודע ל-TheMarker.



חמשת הסוחרים היוו את צוות המסחר במט"ח ובאיגרות חוב של דויטשה בנק בסניף המקומי, המנוהל על ידי בעז שוורץ והממוקם במגדל אקירוב בסיטי של תל אביב. כאמור, סיבת הנטישה החריגה היא התנאים שקיבלו: ברקליס הצליח לפתות את הסוחרים בתנאי שכר נדיבים, אותם הציע לן רוזן, מנהל הפעילות של ברקליס בישראל. הסוחרים ואנשי המכירות גויסו למחלקה חדשה שמקימים בברקליס למסחר באג"ח ובמכשירי אשראי וחוב אחרים - מחלקה שלא היתה קיימת בבנק עד כה.



לן רוזן וציוותו ריכזו עד לאחרונה את הפעילות של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס בישראל. לאחר קריסת ליהמן נרכשה הפעילות הבנקאות הגלובלית שלו על ידי בנק ברקליס, וכך מצאו עצמם רוזן וצוותו עובדים בבנק הבריטי. נראה כי בברקליס החליטו לשמור על הצוות הישראלי ואף להרחיב את הפעילות בארץ - ולשם כך גוייס הצוות של דויטשה בנק.



נראה כי תנאי השכר המרעישים שהוצעו לסוחרים של דויטשה על מנת לעבור לברקליס, נובעים מהביקוש הער בישראל לאנשים בעלי יכולת שיווק של מוצרים בינלאומיים לחברות ישראליות, וכן מוצרים פיננסים מורכבים מישראל עבור משקיעים בינלאומיים. על סוחרים אלו להיות מלבד משווקים, גם בעלי ידע פיננסי רב, אנגלית רהוטה וניסיון בינלאומי – דרישות הבאות לידי ביטוי בתנאי העסקתם.



מעבר של קבוצות בנקאים, צוות שלם העובד יחדיו ממעסיק אחד למעסיק אחר, אינו תופעה יוצאת דופן במרכזים הפיננסים של ניו יורק ולונדון, אך הוא נדיר בישראל. מובן כי המעבר החדש לקבוצה, מציב את הבנק הננטש, דויטשה, בעמדה בה הוא נאלץ לגייס בדחיפות כוח אדם חדש – והבנק אכן החל בפעילות זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully