וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס בארה"ב יאשר תקציב נוסף למלחמות בעיראק ואפגניסטן; סך ההוצאות - 915 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

18.5.2009 / 21:50

הסאנט צפוי לאשר השבוע תוספת מימון של יותר מ-90 מיליארד ד', לאחר שבית הנבחרים אישר המימון בשבוע שעבר



הסנאט האמריקאי צפוי לאשר השבוע את בקשת ממשל הנשיא, ברק אובמה, למימון נוסף למלחמות בעיראק ואפגניסטן בהיקף של יותר מ-90 מיליארד דולר, לאחר שתוספת אושרה ביום חמישי על ידי בית הנבחרים. אישור התוספת, צפוי להגדיל את סך הוצאות ארה"ב על המלחמות באפגניסטן ועיראק מאז שנת 2001 ליותר מ-915 מיליארד דולר, העריך ראש מכון המחקר נשונל פריוריטיס פרוג'טק (NPP), ג'ו קומרפורד.



בית הנבחרים בארה"ב אישר ביום חמישי ברוב של 368 תומכים מול 60 מתנגדים, תוספת של כמעט 97 מיליון דולר שביקש ממשל אובמה למימון המלחמות באפגניסטן ועיראק. 51 מהמתנגדים לתוספת התקציב היו מהמפלגה הדמוקרטית.



הוצאות ארה"ב על המלחמות בעיראק ובאפגניסטן, שזכו על ידי ממשל הנשיא בוש לכותרת "המלחמה בטרור", עולות כבר כעת על אלו של מלחמת וייטנאם. הוצאות ארה"ב על המלחמה בווייטנאם, החל מתחילת התגבור של כוחות צבא ארה"ב במדינה ב-65' ועד לנפילת העיר סייגון ב-75', אשר הסתכמו ביותר מ-680 מיליארד דולר במונחים דולריים של ימינו. הוצאות ארה"ב על מלחמת העולם השנייה הסתכמו ביותר מארבעה טריליון דולר במונחים דולריים של ימינו.



עם זאת, הוצאות ארה"ב בעיראק עודן נמוכות במונחי אחוזים מהתוצר. עלות המלחמה בעיראק, בשיאה, היוותה 1% מהתוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב, לעומת 2.3% מהתוצר בשיאה של מלחמת וייטנאם ו-35.8% בשיא מלחמת העולם השנייה.



מחקר שפירסמו בשנה שעברה חתן פרס נובל לכלכלה, ג'וזף שטיגליץ, ומומחית התקציב, לינדה בילמס מאוניברסיטת הארוורד, העריך כי הוצאות ארה"ב על המלחמה בעיראק צפויות להסכם ב-3 טריליון דולר. המחקר כולל בחישוב עלויות המלחמה גם הוצאות עתידיות, כמו הוצאות רפואיות וקצבאות נכות לחיילים אמריקאים שנפצעו במלחמה, חובות הקשורים למלחמה וסיוע לבעלות ברית.



כך למשל, בעקבות השיפור באמצעי מיגון של הצבא האמריקאים, אחוז גבוה מהרגיל בקרב עשרות אלפי החיילים האמריקאים שנפצעו עד כה בעיראק סובל מפציעות קשות הכוללות נזק מוחי, פגיעות בחוט השדרה וקטיעות גפיים. לפי הערכות קודמות של שטיגליץ ובילמס, עלות הקצבאות והטיפולים לחיילים הסובלים מנזק מוחי בלבד עשויה להגיע ל-35 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully