וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 מתקרב למכרז: אנשי הערוץ ביקשו דחייה בתשלומי התמלוגים ודמי הזיכיון ל-3 השנים הקרובות

אופיר בר-זהר

18.5.2009 / 22:16

נציג בעלי המניות אמר כי הם יוכלו להזרים בשנה הקרובה סכומים שיספיקו לכיסוי מחויבויות התוכן בלבד



הפגישה שנערכה הערב בין נציגי ערוץ 10, משרדי האוצר והתקשורת והרשות השנייה הסתיימה בלי תוצאות. במהלך הדיון הודיע נציג בעלי המניות, ליאו מלמוד, כי בעלי המניות יוכלו להזרים סכומים שיכסו אך ורק את מחויבויות התוכן ולא יספיקו לתשלום דמי זיכיון ותמלוגים. בקשת הערוץ היתה כי תשלומים אלה יידחו ויוחזרו בשלב מאוחר יותר בתוספת ריבית.



יו"ר המועצה, נורית דאבוש, דחתה על הסף רעיון זה. דאבוש הודיעה בפגישה כי היום הונח על שולחנה ספר המכרז לערוץ 10 וכי הרשות והמועצה ערוכים למכרז. דאבוש ציינה שמבחינתה, על הערוץ לשלם את סכום חובותיו המלא באופן מיידי. דמי הזיכיון והתמלוגים עבור הערוץ מסתכמים בכ-35 מיליון שקל בשנה (כ-19 מיליון שקל עבור דמי זיכיון וכ-16 מיליון שקל עבור תמלוגים).



שר התקשורת, משה כחלון, אמר כי דעתו אינה נוחה מהסדרים שיצריכו שינויי חקיקה, כאשר יש לזכור כי כל הסדר של פרישת חובות יצריך שינוי חקיקה מאחר והערוץ אמור לעמוד בכלל המחויבויות במידה וירצה לקבל הארכת זיכיון.



ערוץ 10 הגיע בצוות רחב: מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי, סגן יו"ר הערוץ מודי פרידמן, היועצת המשפטית דבורה קמחי, עורך הדין של הערוץ יורם בונן ונציגו של יוסי מימן ליאו מלמוד. כמו כן נכחו שר התקשורת ונציגי משרד התקשורת, שביניהם היועצת המשפטית נגה רובינשטיין, נציגי משרד האוצר שבהם סגן הממונה על התקציבים באוצר (הפורש) חיים פרננדז ונציגי הרשות השנייה - יו"ר המועצה נורית דאבוש, מנכ"ל הרשות מנשה סמירה והיועץ המשפטי דורון אבני.



הערוץ ביקש שהסכום ייצבר לו כחוב אותו יחזיר במועד מאוחר יותר, אך הרעיון לא התקבל על דעת הנוכחים האחרים, בעיקר מאחר והציפייה היתה כי הערוץ יציע הסדר בנוגע לחובות העבר המסתכמים בכ-100 מיליון שקל, ולא בנוגע לחובות עתידיים שטרם נצברו.



יש לציין שמאז קבעה ועדת תורג'מן כי הערוץ חייב כ-100 מיליון שקל (כ-30 מיליון עבור זיכיון ותמלוגים וכ-70 מיליון בחובות תוכן), הערוץ צבר חוב נוסף של כ-17 מיליון שקל בגין תמלוגים ודמי זיכיון שלא שילם ב-2009. המועצה החליטה לאחרונה כי תחלט סכום זה מהערוץ. בסופו של דבר ביקש השר מהרשות להמשיך להידיין עם הערוץ בימים הקרובים בניסיון להגיע להסדר.



מערוץ 10 נמסר בתגובה: "נעמוד בכל החובות שלנו". ממשרד התקשורת נמסר: "זוהי פגישה ראשונה מתוך שורת פגישות". מיוסי מימן טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully