וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוא לשיווק בציוץ

איילה צורף

19.5.2009 / 7:10

גישוש וירטואלי



>> כמו בכל באזז טכנולוגי שנהפך בתוך כמה שבועות לבאזז שיווקי, גם החברות המסחריות בישראל החלו לזהות את הפוטנציאל המסחרי בטוויטר: פוטנציאל הטמון במספר גבוה של אנשים המרוכזים במקום אחד. זה קרה לפני שנתיים בפעילות שיווקית באמצעות הבלוגים, זה קרה לפני שנה בפייסבוק וזה קורה כעת בטוויטר.

הניצנים לפעילות השיווקית בישראל החלו ממש בשבועיים החולפים. כך, למשל, החל סינמה סיטי במכירת כרטיסי סרטים מוזלים למפגשי טוויט-אפ (מפגשים של חברים מטוויטר) ב-26 שקל לכרטיס, במקום ב-35 שקל. מסעדת פורלין בתל אביב קיימה אירוע מקומי נוסף, שבו הוזמנו טוויטריסטים לארוחת ערב חינם. המוזמנים מצדם הקפידו לשלוח טוויטים על האוכל והחברה במשך הערב כולו.



בשלב זה מדובר בגישושים ראשוניים בלבד. עוד לא קם בישראל מועדון הלקוחות הראשון שפועל על בסיס טוויטר (מחלק קופונים לעוקבים אחריו, מודיע מראש לעוקבים על מבצעי הנחות והוזלות שמיועדים רק לטוויטר וכו'). לעת עתה, מסתפקות כמעט כל החברות המסחריות שפועלות בטוויטר - ויש הרבה כאלה - בעדכונים סתמיים למדי בניסיון לרכוב על ההייפ ולייצר באזז, מבלי להוציא פרוטה מכיסן. למעשה, פרט לגופי תוכן, שעושים שימוש בטוויטר ככלי נוסף להפצת התוכן שלהם ולהגדלת התנועה באתרים, קשה לסמן גוף בישראל שהצליח לייצר מהלך טוויטר שיקדם אותו, כמו גם יתרום משהו לעוקבים אחריו.



האם זה ייגמר כמו הניסיון המאוד לא מוצלח של חברות מסחריות לרכוב על גל הסקנד לייף (האתר שמאפשר לגולשים ליצור חיים וירטואליים)? חברות רבות הזדרזו להקים לעצמן נציגויות בסקנד לייף, תוך הוצאת הודעות דרמטיות לעיתונות על "פריצת דרך שיווקית" - לא פחות. הפעילות פורצת הדרך הזו, לא מיותר לציין, גוועה כלעומת שקמה. בפייסבוק, לעומת זאת, מתנהלת פעילות שיווקית ערה. בניגוד לסקנד לייף, עולם וירטואלי שפרט להיותו משחק חביב אינו מייצר ערך יום-יומי לחבריו, בפייסבוק נוצרה קהילה יציבה למדי, שסביבה לא מעט יוזמות שיווקיות של גופים המנסים לנצל את ההתכנסות הזו.



אך גם הפעילות השיווקית בפייסבוק בישראל לא הצליחה להמריא, ליהפך למדיה של ממש ולייצר מהלכי שיווק חריגים ובולטים באיכותם. עסקת שיווק טובה היא עסקה שבה כל הצדדים - המפרסם והצרכנים - מרוויחים, וכל אחד מהם יודע מה הוא נותן ומה הוא מקבל בתמורה.



האם השיווק המקומי בטוויטר יצליח להתרומם, לייצר ערך מוסף אמיתי לצרכנים, למשתמשים ולעוקבים מחד, ובמקביל לקדם את החברה המסחרית? לעת עתה, הניסיונות נראים קטנים ולא משמעותיים. עוד לא יצא לפעול המהלך שהצליח לגלות את הנוסחה שתעשה שימוש נבון בטוויטר ותועיל למפרסם, לצרכנים ולמותג. מי יהיה הגוף המסחרי הראשון שיצליח, תוך נכונות להשקיע כספים, לרתום את הכוח האדיר של טוויטר ויעשה זאת בחוכמה?



-



עיקבו אחרינו בטוויטר:



ayalatsoref@



themarker@

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully