וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברות סטרפלאסט, שניב ופניציה ירוחם מבקשות ממרכז ההשקעות במשרד התמ"ת סיוע ב-20 מיליון שקל לכל אחת

אורה קורן

19.5.2009 / 7:10



>> מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת נערך לאישור בקשות השקעה שממתינות לאישור תקציב המדינה. במרכז 207 בקשות בהיקף 4.03 מיליארד שקל, שצפויות לתרום להעסקת 6,300 עובדים חדשים. שיעור המענקים לרוב ההשקעות הוא 20% מההשקעה הכוללת.

שר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר, אמר כי התקציב שהושג למרכז ההשקעות הוא 600 מיליון שקל, הכולל 450 מיליון שקל למענקי השקעות ו-150 מיליון שקל למסלול תעסוקה. בקשות ההשקעה הגדולות ביותר הן של פניציה מפעלי זכוכית, המייצרת בקבוקים בירוחם; סטרפלאסט, המייצרת מוצרי פלסטיק; ושניב תעשיות נייר.



סטרפלאסט הגישה בקשה לאישור השקעה של 100 מיליון שקל בהרחבת מפעל החברה באלון תבור בצפון. החברה התחייבה להעסיק 120 עובדים חדשים עם השלמת ההרחבה. שניב הגישה בקשה להרחבת מפעל באופקים בהשקעה של 100 מיליון שקל והתחייבה להעסיק 80 עובדים. פניציה הגישה בקשה להרחבת מפעל בירוחם בהשקעה של 102.5 מיליון שקל והתחייבה להעסיק 25 עובדים נוספים.



לפי הקריטריונים של מרכז ההשקעות, בהיעדר תקציב לכל הבקשות, יועדפו בקשות שיבטיחו השקעות בפריפריה ותעסוקה למספר רב של עובדים בשכר גבוה.



ממרכז ההשקעות, בניהולו של חזי צאיג, נמסר כי אישור בקשות אלה יביא לצמצום מחנק האשראי במשק, יגדיל את ההשקעות במגזר התעשייתי-יצרני ויפחית את הסיכון הן של היזמים והן של הבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully