וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

yes: להחיל על פרטנר את המחויבויות של טלוויזיה רב-ערוצית

מאת אמיתי זיו

19.5.2009 / 7:10

דורשת מהמועצה לכבלים ולוויין להשוות את הדרישות הרגולטוריות בין מיזם התוכן של פרטנר ל-yes ו-HOT. פרטנר: קודם נשיג נתח שוק משמעותי - אחר כך נדון במחויבויות



>> חברת yes דורשת ממועצת הכבלים והלוויין להציב בפני פרטנר דרישות רגולטוריות דומות לאלה החלות עליה ועל HOT - כך עולה ממסמכי השימוע שעורכת בימים אלה מועצת הכבלים והלוויין שהגיעו לידי TheMarker. מטרת השימוע היא הסדרה של שידורי הטלוויזיה בפלטפורמות חדשות.

ב-yes מכוונים במיוחד למיזם התוכן של פרטנר באינטרנט, orangetime, שבו ניתן לרכוש בתשלום סרטים וסדרות טלוויזיה ולצפות בהם על גבי מסך המחשב, אך הדיון נוגע גם לשידורי הטלוויזיה של אתר מאקו של זכיינית ערוץ 2 קשת ואתר נענע10. סוגיה נוספת שעלתה בשימוע נוגעת לצורך בהסדרה של שידורי טלוויזיה באמצעות DTT (שידורים דיגיטליים), שיחלו באוגוסט, שיאפשרו שירות משולב של תכנים מהערוצים הציבוריים עם שידורים מ-Orangetime.



"הטכנולוגיות שבהן צפויה פרטנר לעשות שימוש, עם היכולת לחבור לפלטפורמת ה-DTT המתוכננת, משמעותן כי פרטנר תציע שירות שיוכל להתחרות בשידורים הרב-ערוציים, בזמן שהמיזם פטור ממרבית החובות הרגולטוריות החלות על השחקנים הקיימים. ביכולתו להביא לפגיעה משמעותית בשחקניות הוותיקות הפועלות בתחום", טענו ב-yes.



עוד דרישה שמעלה yes לטובת תחרות הוגנת היא הפרדה מבנית בתוך חברות הסלולר בין פעילות התשתית לבין פעילות התוכן. "הדברים נכונים שבעתיים על רקע פרסומים אחרונים, שמהם עולה כי חברת סלקום מטילה מגבלות ממשיות על יכולות הגלישה של מנוייה לאתרים מסוימים", טענו ב-yes.



גם חברת HOT הגישה את עמדתה למועצת הכבלים והלוויין בשימוע. גם היא טוענת שברגע שהעברת ערוצים ב-DTT מצטרפת לשירות VOD כלשהו (מבלי שהזכירה מפורשות את פרטנר), הרגולציה על השירות צריכה להיות זהה לזו שחלה על הטלוויזיה הרב-ערוצית. HOT מציעה להחמיר את הרגולציה גם על המתחרים החדשים, או להקל על השחקנים הקיימים.



עמדתה של פרטנר הפוכה, באופן טבעי: בחברה טוענים שאין צורך לפקח על התכנים באינטרנט, וכי רגולציה על השידורים באינטרנט תגרום לחברות ישראליות להעביר את השרתים שלהן למדינות אחרות.



בנוגע למיזם orangetime, פרטנר טוענת כי הוא מוצר משלים ולא תחליפי לטלוויזיה הרב-ערוצית. "במיזם יש השהיה לפני כל צפייה, אין יכולות זפזופ בין תכנים, אין 'זנב ארוך' של מגוון שידורים, ואין איכות שידור מובטחת, מכיוון שמדובר במערכת פתוחה", טענו בפרטנר.



לטענת החברה, כיום אין מעבר של לקוחות מהטלוויזיה הרב-ערוצית לשירותים שהיא מציעה, והסוגיה תיהפך לרלוונטית רק כאשר לפרטנר יהיה נתח שוק משמעותי בענף השידורים.



בדרך למפעיל סלולרי חמישי: שר התקשורת מינה ועדת מכרזים



>> שר התקשורת, משה כחלון, מינה ועדת מכרזים משותפת לאנשי משרדו ולאנשי משרד האוצר לצורך ניסוח מכרז המפעיל החמישי לשוק הסלולר. יו"ר הוועדה יהיה ד"ר אסף כהן, סמנכ"ל בכיר לכלכלה ותקציב במשרד התקשורת.



"ברצוני לעודד את התחרות בשוק הסלולר הפרטי, ואחת הדרכים להשגת המטרה היא יצירת תנאים להוספת מתחרים חדשים ולחיזוקו של המתחרה הקטן", אמר כחלון. במשרד התקשורת הוסיפו: "בשנים האחרונות התייצב נתח השוק של החברות: כ-95% מהקווים מסופקים על ידי פרטנר, סלקום ופלאפון בחלוקה שווה, ויתרת הקווים מסופקים על ידי מירס. רמת התחרות בשוק אינה אחידה: במגזר העסקי קיימת תחרות ערה, המובילה למחירים נמוכים, ואילו במגזר הפרטי מוצעות תוכניות יקרות באופן משמעותי".



במשרד אומרים כי ועדת המכרזים תשאף להכניס שני מפעילים חדשים לענף ותגבש חבילת הנחות למפעילים החדשים, כמו החזר דמי זיכיון, פטור מתמלוגים ותשלום דמי קישוריות מופחתים. עם זאת, בענף אומרים כי קשה להעריך אם תהיה התמודדות על מכרז המפעיל השישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully