וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות באסיה בהובלת מניות הייצוא על רקע התחדשות התקוות להתאוששות הכלכלה; הונג קונג מזנקת ב-3.1%

רונית דומקה

19.5.2009 / 7:42

מניית פטרוצ'יינה עולה ב-5.7% לאחר שמחיר הנפט הגולמי עלה אתמול ל-59 דולר לחבית - שיא של חצי שנה



עליות נרשמות בבורסות אסיה, לאחר שהעלייה החדה במחיר הנפט והעליות בוול סטריט הציתו באסיה את התקוות להתאוששות הכלכלה. טוקיו עולה ב-2.5%; הונג קונג מזנקת ב-3.1%; סיאול מוסיפה 2.3%; טייוואן עולה ב-2.5%; סידני מטפסת 2.2%. מדד MSCI אסיה פסיפיק עולה 2.2% ומשלים עליה של 40% מאז הגיע לשפל של חמש שנים ב-9 במארס.



אמש נרשמו עליות בוול סטריט לאחר שמדד הביטחון בענף הבניה בארה"ב עלה החודש לרמתו הגבוהה מאז קריסת ליהמן ברדרס בספטמבר. אחד מכל שישה קבלני בתים בארה"ב מאמין כיום שמצבו של שוק הבתים הפרטיים החדשים הוא טוב.



את העליות באסיה מובילות מניות היצוא. טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה ביפאן, אשר שליש מהיקף המכירות שלה הוא בצפון אמריקה, עולה ב-3.1%. מניית יונדאי עולה ב-4%; מניית סמסונג מוסיפה 1.8%. היחלשות הין תורמת לעליה במגזר הייצוא היפאני, בשל ההערכות כי הדבר יעודד את המכירות מחוץ ליפאן. הין נחלש כעת ב-0.2% מול הדולר לרמה של 96.462 ין לדולר.



עלייתו של מחיר הנפט אתמול לרמתו הגבוהה זה יותר משישה חודשים - 59.03 דולר לחבית - מובילה לעליות במגזר הסחורות. ענקית הכרייה, BHP ביליטון, עולה ב-3.4% בסידני. מניית פטרוצ'יינה, חברת הנפט הגדולה בסין, עולה ב-5.7% בהונג קונג.



עליות נרשמות גם במגזר הפיננסים. מיצובישי UFJ, הבנק הגדול ביפאן, מוסיף 5.9%; מניית מיזוהו פייננשל, הבנק השני בגודלו ביפאן, עולה ב-1.3%; סומיטומו מיצוי עולה ב-2.7%



"שוק הדיור הוא הגורם החשוב ביותר הצופה את הכיוון אליו תתקדם הכלכלה," אמר פומיוקי נקנישי, אסטרטג בחברת ההשקעות SMBC פרנד. "בראייה לאחור, נזכור שהתקופה בה החלה התאוששות הכלכלה העולמית הייתה בין אפריל ליוני 2009."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully