וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם האופטימיות האמריקאית תגיע גם לאחד העם? המדדים המובילים בוול סטריט עלו אתמול בחדות

יעל פולק

19.5.2009 / 8:11

היום יתפרסמו דו"חות בנק מזרחי טפחות, HOT, אינטרנט זהב ודלק ישראל



יום המסחר השלישי השבוע בבורסה של תל אביב ייפתח על רקע אופטימיות של המשקיעים בוול סטריט ובעקבות המשך פרסום דו"חות הרבעון הראשון של החברות הנסחרות.



אתמול נחתם המסחר בעליות שערים נאות: מדד תל אביב 25 הוסיף 1.3% וננעל ברמה של 836.18 נקודות ומדד תל אביב 100 עלה ב-1.7% וננעל ברמה של 764.10 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.3 מיליארד שקל. מתחילת 2009 התחזק מדד תל אביב 100 ב-35%.







בוול סטריט ננעל המסחר במגמה חיובית: דאו ג’ונס הוסיף 2.8% לרמה של 8,504 נקודות, נאסד"ק עלה ב-3.1% לרמה של 1,732 נקודות. מדד S&P 500 התחזק ב-3% לרמה של 9009 נקודות.



אתמול התפרסמו נתוני מאקרו חיוביים בארה"ב - הביטחון בענף הבנייה בארה"ב ממשיך להתאושש, ועלה בחודש מאי לרמתו הגבוהה ביותר מאז התמוטטות בנק ההשקעות ליהמן ברדרס. מדד הביטחון בענף הבנייה בארה"ב של NAHB ובנק וולס פארגו עלה החודש לרמה של 16 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש ספטמבר - לעומת 14 נקודות באפריל.



בדיוק חודש אחרי הורדת ההמלצה של ישראל מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק", שוב הופכים אתמול במורגן סטנלי את הדירוג לשוק המניות הישראלי. בנק ההשקעות העלה אתמול חזרה את המלצתו לשוק המניות הישראלי ל"תשואת יתר".



עונת הדו"חות הכספיים נמצאת בעיצומה, ולחברות הנסחרות נותרו שבועיים להצגת דו"חות הרבעו ןהראשון של 2009. היום צפויים להתפרסם הדו"חות הכספיים של בנק מזרחי טפחות, HOT, אינטרנט זהב ודלק ישראל.



בנק לאומי השלים אתמול גיוס של 900 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, במסגרת הנפקת כתבי התחייבות מסדרה י' בהיקף כולל של 1.2 מיליארד שקל. את ההנפקה הובילו לאומי פרטנרס, כלל חיתום, לידר שוקי הון ואפריקה חיתום. התשואה האפקטיווית בהנפקה נקבעה על 4.38%, והיא מייצגת פרמיה של כ-2.9% מעל אג"ח ממשלתי עם מח"מ דומה של כחמש שנים.



בנק הפועלים מוסיף למשוך את תשומת הלב של המשקיעים - שרי אריסון, בעלת השליטה בבנק הפועלים , הגישה אתמול תלונה למבקר המדינה, השופט מיכה לינדנשטראוס, על התנהלותם של נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, והמפקח על הבנקים בבנק ישראל, רוני חזקיהו, על התנהלותם בפרשת הבקשה להדחתו של יו"ר בנק הפועלים, דני דנקנר.



תוצאותיה הטובות של יצרנית התרופות הגנריות טבע הביאה את מחלקת המחקר של סוכנות הדירוג מודי'ס להעלות את דירוג האופק של החברה מ"יציב" ל"חיובי". במקביל אישררה החברה את דירוגה הנוכחי של טבע וחברות הבת שלה - Baa2. "ביצועים חזקים ותעשייה יציבה עשויים להציב את טבע במקום לקבל העלאת דירוג", אומרים במודי'ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully