וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקן אקספרס תפטר 4,000 עובדים במטרה לקצץ עלויות

סוכנויות הידיעות

19.5.2009 / 8:27

שיעור החובות האבודים על כרטיסי האשראי של החברה עלה באפריל ל-10.1% לעומת 8.8% במארס



אמריקן אקספרס, חברת האשראי הרביעית בגודלה בארה"ב, הודיעה אתמול כי תפטר 4,000 עובדים נוספים - 6% מכוח האדם שלה, בניסיון לצמצם עלויות, על רקע העלייה בשיעור החובות האבודים.



הפיטורים, אשר מתווספים ל-7,000 משרות שעל קיצוצן הודיעה החברה באוקטובר, הם במטרה לחסוך סכום כולל של 2 מיליארד דולר במהלך 2009. עוד הודיעה אמריקן אקספרס כי תצמצם את הוצאות השיווק, הנסיעות ושירותי הייעוץ.



מספר הפיגורים והחובות האבודים על כרטיסי אשראי של החברה עלו בחודשים האחרונים, לאחר ששיעור האבטלה בארה"ב הגיע באפריל ל-8.9% - שיא של 25 שנה. שיעור החובות האבודים של החברה עלה באפריל ל-10.1% לעומת 8.8% במארס.



בחודש שעבר דיווחה אמריקן אקספרס על ירידה של 58% ברווח התפעולי שלה ברבעון הראשון של השנה. חטיבת כרטיסי האשראי רשמה הפסד רבעוני של 25 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 523 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.



"נמשיך להיות זהירים מאוד לגבי התחזית הכלכלית, ולפיכך נמשיך להתקדם במאמצים נוספים להתארגן מחדש על מנת להפחית את עלויות התפעול שלנו" אמר אתמול מנכ"ל אמריקן אקספרס, קנת צ'נוולת.



בדצמבר קיבלה אמריקן אקספרס בסיוע כספי בשווי 3.9 מיליארד דולר בתמורה למניות מכספים ממשלתיים לאחר שהפכה לחברת החזקות בנקאית. את הכספים קיבלה החברה ממשרד האוצר האמריקאי במסגרת תוכנית הסיוע לנכסים בעייתיים (TARP).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully