וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבוג'ן עברה לרווחיות תפעולית של 624 אלף דולר ברבעון הראשון של 2009

יעל פולק

19.5.2009 / 9:04

הסכם שיתוף הפעולה עם מונסנטו סייע רבות לתוצאות החברה



אבוג’ן מסכמת הבוקר את הרבעון הראשון של 2009: הכנסות החברה זינקו ל-2.4 מיליון דולר בהשוואה ל-114 אלף דולר בלבד ברבעון המקביל ב-2008. הגידול המשמעותי בהכנסות נובע מהכרה בהכנסה בעקבות הסכם שיתוף הפעולה שנחתם בספטמבר 2008 עם מונסנטו. הסכם שיתוף הפעולה סייע לאבוג'ן לעבור לרווח תפעולי של 624 אלף דולר ברבעון לעומת הפסד של 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל.



בשורה התחתונה, סיכמה אבוג'ן את הרבעון עם הפסד של כ-1.4 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-670 אלף דולר ברבעון הראשון של 2008.



אבוג'ן עוסקת במחקר ופיתוח בתחום השבחת צמחים לתעשיית החקלאות העולמית ולתעשיית האנרגיה האלטרנטיווית המבוססת על צמחים. החברה מתמקדת בפיתוח של טכנולוגיות לאיתור רצפי גנים וד.נ.א בצמחים, העשויים לשפר אחת או יותר מתכונות הצמח.



אבוג'ן מציגה תזרים מזומנים בהיקף של 1.5 מיליון דולר בהשוואה לתזרים מזומנים של 874 אלף דולר ברבעון המקביל. הגידול נובע בעיקר מתשלומים אותם קיבלה החברה במהלך הרבעון בהתאם להסכם עם מונסנטו.



הפסדי החברה בהפסדי החברה הכלולה, אותה הקימה אבוג'ן בשיתוף עם קבוצת לבייב ואורפיול (חברת בת של אורמת) על מנת לפעול בתחום הדלקים האלטרנטיוויים בנמיביה, הסתכמו ב-34 אלף דולר ברבעון הראשון של 2009. הפסדי החברה הבת הסתכמו ב-1.4 מיליון דולר ברבעון הראשון.



באוגוסט 2008 חתמה החברה על הסכם שיתוף פעולה רחב בתחום ההשבחה הגנטית של גידולים חקלאיים ועל הסכם השקעה בה עם מונסנטו, חברה בינלאומית מובילה בתחום הביוטכנולוגיה החקלאית. מונסנטו שילמה לחברה תשלום חד פעמי בגין העבודה שהחברה ביצעה טרם הפרויקט בהיקף של 5 מיליון דולר עם החתימה על החוזה.



בנוסף, תקבל החברה על פני תקופת הפרויקט החזר שנתי של עלויות ביצוע הפרויקט בהיקף מצטבר של של כ-30.5 מיליון דולר. כמו כן, התחייבה מונסנטו לשלם לחברה תשלומי אבני דרך, בכפוף להשלמת שלבים שונים בפיתוח המוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully