וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק ישראל: הרווח התפעולי הצטמצם ב-42% והסתכם ב-48 מיליון שקל

יעל פולק

19.5.2009 / 9:18

עסקות גידור הובילו את החברה לצמצם את הוצאות המימון מ-45 מיליון שקל ל-0.5 מיליון שקל



דלק ישראל מסכמת רבעון לא קל, אך צניחה דרמטית בהוצאות המימון של החברה סייעו לה בשורה התחתונה. החברה מציגה קיטון של 38% בהכנסותיה, שהסתכמו ב- 856 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009. הרווח התפעולי של החברה הצטמצם ב-42% והסתכם ב-48.2 מיליון שקל. בשורה התחתונה, דווקא החברה מציגה גידול של 31% ברווח הנקי, שהסתכם ב-37.5 מיליון שקל.



דלק ישראל עוסקת ב-3 תחומי פעילות מרכזיים. מגזר מתחמי התדלוק והמסחר, מגזר השיווק הישיר (הכולל הפצת מוצרי נפט מחוץ למתחמי התדלוק והמסחר) ומגזר אחסון וניפוק דלקים.



את הקיטון במכירות מייחסת החברה לירידה במחירי הדלקים, לעומת השנה שעברה וכן בעקבות ירידה כמותית בעיקר במגזר השיווק הישיר. החברה מציינת כי הקיטון בירידת המחירים מקוזז בחלקו מגידול במכירות רשת חנויות הנוחות של החברה, לאור גידול במכירות החנויות ולאור גידול במספר החנויות לעומת השנה שעברה.



הוצאות המימון של החברה הצטמצמו באופן דרמטי ברבעון הראשון של 2009 - הוצאות המימון הסתכמו ב-0.5 מיליון שקל בלבד, לעומת הוצאות בהיקף של 45 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008. הקיטון בהוצאות המימון נבע מרווח על עסקות גידור על רכש הדלקים.



ברבעון הראשון של 2009 היה לחברה הון חוזר שלילי בהיקף של 184 מיליון שקל, לעומת הון חוזר שלילי של כ-109 מיליון שקל בסוף 2008. לדעת חברי דירקטוריון החברה, לאחר שהוצגו בפניהם הנתונים על ידי הנהלת החברה, אין חשש סביר שהחברה לא תעמוד בהתחייבויותיה הכספיות הקיימות והצפויות במהלך השנתיים שלאחר מועד פרסום הדו"ח הכספי.



ברבעון הראשון של 2009 נבע לחברה תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בהיקף של 101 מיליון שקל, לעומת כ-94 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.



בפתח הדו"חות הכספיים מפנים רואי החשבון של החברה את תשומת הלב של המשקיעים לכך שנגד החברה וחברות מוחזקות הוגשו תביעות תלויות בסכומים משמעותיים, העלולים להגיע לכדי מאות מיליוני עד מיליארדי שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully