וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך מוכרים מחסן בעל שטח של 12 מ"ר ב-545 אלף שקל

רז סמולסקי

19.5.2009 / 9:54

מדובר במחיר גבוה כמעט פי 4 מהערכת שמאי של 140 אלף שקל



למעלה מ-30 מתעניינים התמחרו על מחסן בשטח של 12 מ"ר וחניה בשטח דומה ברחוב שטריקר בתל אביב. הנכס נמכר בסופו של דבר ב-545 אלף שקל לבן של בעלת הנכס.



המחיר מאוד מפתיע, שכן מדובר במחסן, שעל מנת להשמיש אותו למגורים, נדרשת הסכמת הדיירים בבניין ושוכר שיהיה מוכן לגור בצפיפות נוראית. המחסן נמצא בקומת קרקע של בניין די ישן בן שלוש קומות כאשר בכל קומה ישנה דירה אחת בלבד. לכן הוא לא יכול להתווסף כחדר נוסף לדירה אחרת בבניין וגם אין לו זכויות בנייה נוספות שיכולות להסביר את המחיר.



הערכת השמאי העריכה את הנכס במחיר של 140 אלף שקל במכירה רגילה וב-110 אלף שקל במימוש מהיר וכאמור הוא נמכר בסופו של דבר בכמעט פי 4 מההערכה.



עו"ד דורון דאום ממשרד אבי נימצוביץ', שניהל את כינוס הנכסים מספר כי לנכס הייתה דרישה גבוהה מאוד. "עוד לפני יום ההתמחרות קיבלנו הצעות בגובה של 140 אלף שקל, לפי הערכת שמאי".



בסופו של דבר נמכר הנכס לבן של בעלת הנכס שהוטל עליה כינוס נכסים. בעלת הנכס מחזיקה גם במרתף של אותו הבניין. הקשר המשפחתי הוא הגורם היחיד, שמצליח להסביר את המחיר הגבוה. שכן, התמורה מהמכירה בכינוס נכסים משמשת לכיסוי החוב שיש לנכס, בדרך כלל לבנק, ויתרת הסכום משולמת לבעל הנכס, במקרה הזה - אמו של הרוכש.



עופר בכר, שמתמחה בנדל"ן ומרצה במרכז ללימודים אקדמאיים שהגיע למכירה מספר על התעניינות גבוהה מאוד בנכס. לדבריו הגיעו, ליום ההתמחרות, שנערך במלון שרתון סיטי טאוור ברמת גן, למעלה מ-30 מתעניינים שרובם פרשו מהמרוץ כשהמחיר טיפס ל-350 אלף שקל, אך שניים נלחמו על הדירה וגרמו למחיר להאמיר לסכום גבוה של 470 אלף שקל (לא כולל מע"מ ומס רכישה).



כעסקה מניבה, מדובר בעסקה טובה למדיי. המחסן, שבעבר שימש גם כדירה, יכול להניב שכירות חודשית של כ-1,500-2,000 שקל בחודש. להערכת כפיר זוהר, מנכ"ל משותף באנגלו סכסון תל אביב, את החניה אפשר להשכיר בכ-800 שקל נוספים. מכאן שבסך הכול הנכס מניב תשואה של כ-5%-6%.



על שוויה של חניה באזור הצפון הישן של תל אביב אפשר ללמוד מהפער בין דירה עם חניה לבין דירה ללא חניה. להערכתו של זוהר, דירה עם חניה באזור הצפון הישן של תל אביב יכולה להימחר ב-400-450 אלף שקל יותר מאשר דירה מקבילה ללא חניה. ומכאן שהחניה היא המרכיב הארי של העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully