וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ההשקעות אופנהיימר: כלכלת סין נאבקת בעקבות הנפילה ביצוא - תצמח בפחות מ-8% ב-2009

סוכנויות הידיעות

19.5.2009 / 10:29

אופנהיימר: סין תתקשה לעמוד ביעדי הצמיחה של הממשלה אפילו אם חבילת התמריצים תעבוד - היצוא חלש מדי



כלכלת סין נאבקת ועשויה לרשום צמיחה כלכלית חלשה יותר מיעדי הממשלה לצמיחה של 8% בעקבות הנפילה החדה ביצוא - כך העריכה קתרין לו, האחראית על חקר שוק המניות הסיני בבית ההשקעות אופנהיימר.



"סין תתקשה לעמוד ביעדי הצמיחה של הממשלה, אפילו אם חבילת התמריצים תעבוד - היצוא עדיין חלש מדי. כרגע היא עדיין נאבקת", אמרה לו.



בשבוע שעבר העריך ג'ים אדמס, ראש הבנק העולמי במזרח אסיה והפסיפיק, כי כלכלת סין לא תוכל להתאושש מההאטה הכלכלית ולהמשיך לצמוח בשנת 2010 אם כלכלות ארה"ב ואירופה לא יתאוששו גם הן. "הגורם העיקרי שיכול להוביל לצמיחה גבוהה בסין בשנה הבאה הוא התאוששות כלכלית באירופה ובארה"ב, שתוביל לעלייה מחודשת של היצוא הסיני", הבהיר אדמס במהלך כנס בוואשינגטון. אדמס חזר על תחזית הצמיחה של הבנק העולמי לכלכלת סין, לפיה הכלכלה הסינית תצמח ב-6.5% ב-2009 - מתחת לתחזיות הממשלה הצופה כי כלכלת המדינה תצמח השנה ב-8%.



ברבעון הראשון של 2009 רשמה כלכלת סין צמיחה של 6.1% - האיטית מזה 10 שנים - לעומת צמיחה של 6.8% ברבעון הרביעי של 2008. הכלכלה השלישית בגודלה בעולם סבלה מהאטה חריפה בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, שהוביל לירידה חדה ביצוא. עם זאת, בכירים ממשלתיים במדינה אמרו בשבועות האחרונים כי ההאטה הכלכלית בסין נבלמה לאחר שהממשלה חשפה תוכנית תמריצים בסך 4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר). החודש דיווחה הממשלה כי היצוא מסין נפל באפריל ב-22.6% לעומת אפריל 2008 ונפל ב-17.1% לעומת מארס. ההשקעות הזרות בסין נפלו באפריל זה החודש השביעי ברציפות ב-22.5%.



אתמול הורידו אנליסטים בג'יי.פי מורגן צ'ייס, בראשות האנליסט אדריאן מוואט, את המלצתם לשוק המניות בסין מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי". זאת למרות זינוק של 47% בבורסת שנחאי מאז תחילת השנה, בעקבות החששות כי ההתאוששות הכלכלית של המדינה תתעכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully